חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשד לניסיון הפיכה במלדיביים: הבנק המרכזי הגביל את השימוש במט״ח

משטרת המלדיביים פתחה בחקירה של ניסיון הפיכה לכאורה לאחר הגבלת השימוש במט"ח במדינה על ידי הבנק המרכזי • ביוני, הסוכנות הבינלאומית פיץ' הורידה את דירוג האשראי שלה • החוב הזר של המלדיביים הגיע לכ-4 מיליארד דולר

האיים המלדיביים | צילום: שאטרסטוק

חשד לניסיון הפיכה: היום (שלישי) נודע כי המשטרה במלדיביים חוקרת ניסיון לכאורה להפיל את הנשיא מוחמד מואיזו באמצעות החמרה בתנאים הפיננסיים של הארכיפלג באוקיינוס ​​ההודי, כך לפי הדיווחים.

הטענה לניסיון ההפיכה מתבססת על כך שבשבוע שעבר, הבנק המרכזי (BML) ביעד התיירות היוקרתי הפחית באופן דרסטי את הוצאות המט”ח המותרות לתושבי המלדיביים, מה שעורר כעס נרחב בקרב התושבים במדינה.

מואיזו טען כי המהלך הוא “ניסיון בלתי חוקי” להפיל את ממשלתו, על ידי הפיכתו ללא פופולרי במהלך שיעודד הפגנות. בשל הגבלת המט”ח, ביקורת נוקבת על הממשלה פרצה ברשתות החברתיות.

הבנק אמר כי השינויים, שהם ביטלו מאז, הגיעו “בתגובה להסלמה בשימוש במט”ח שהוצא על כרטיסים ומכירה סטטית של מטבע חוץ לבנק”.

סוכנות הדירוג פיץ’ | צילום: שאטרסטוק

ביוני סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ’ הורידה את דירוג האיים המלדיביים והזהירה כי היא עשויה לעמוד בפני מחדל לאחר שרזרבות המט”ח שלה ירדו ל-492 מיליון דולר במאי.

הורדת הדירוג הגיעה שבועות לאחר שקרן המטבע הבינלאומית הזהירה את האיים המלדיביים מפני “מצוקת חובות” מתקרבת, כשמדינת האיים ממשיכה ללוות כספים מסין.

החוב הזר של המלדיביים הגיע ל-4.038 מיליארד דולר בשנה שעברה, כ-118% מהתוצר המקומי הגולמי, עלייה של כמעט 250 מיליון דולר מ-2022, לפי קרן המטבע הבינלאומית.

ממשלת האיים המלדיביים: תיאסר כניסת תיירים ישראלים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן