חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות המלחמה: חברת רב בריח מדווחת על הפסד של 20 מיליון שקל

החברה מדווחת על תוצאות הרבעון השני כאשר המלחמה הגדילה את ההפסד של רב בריח עם הירידה בהתחלות הבנייה והירידה הדרסטית בביקושים למוצרי מיגון • הכנסות החברה ירדו ב-10% לעומת הרבעון השני • בחברה מזהים סימנים להתאוששות עם פתיחת אתרי בנייה ברחבי הארץ

מכירת דירות יד שניה | צילום: שאטרסטוק

אפקט המלחמה על התוצאות הכספיות של רב בריח: על רקע המשבר בענף הבנייה עם הירידה בהתחלות הבניה בעקבות המחסור האדיר בעובדים בענף בעקבות המלחמה, חברת רב בריח מפרסמת את הדוחות לרבעון השני של השנה שבהם ניכרת השפעה של הנסיבות על התוצאות הכספיות. רב בריח מדווחת על הפסד של כ-20 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מציינית כי השפעות המלחמה השפיעו באופן ישיר על תוצאות החברה והובילו לעלייה בהפסד, “תוצאות הרבעון השני של השנה הושפעו באופן טבעי ממלחמת חרבות ברזל ומהסביבה העסקית המאתגרת, לרבות הקשיים בפתיחת אתרי בניה עקב מחסור בעובדים. עם זאת, בחודשיים האחרונים אנו מזהים התאוששות מסוימת בפעילות העסקית שלנו, הן במגזר הקבלני והן במגזר הפרטי, ובמידה ולא תהיה הסלמה במצב הביטחוני, אנו צופים כי במחצית השנייה של השנה יירשם שיפור בהיקפי הפעילות שלנו לעומת המחצית הראשונה של השנה”, כך ציין שמואל דונרשטיין, בעל השליטה ומנכ”ל קבוצת רב-בריח:

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-159.2 מיליון שקל, ירידה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו ההכנסות לסך של כ-177.5 מיליון שקל. בחברה מסבירים את הירידה בהכנסות בעיקר מהשפעות מלחמת חרבות ברזל על ענף הבנייה, הבאות לידי ביטוי בעיכוב פרויקטים והאטת קצב בנייתם ובירידה בביקושים.

במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הכנסות בסך של כ-5.4 מיליון שקל, שנבעו בעיקר מפיצויים ומענקים שונים שהתקבלו מהמדינה בשל נזקים שנגרמו לחברה מהמלחמה.

במבט אופטימי יותר על העתיד, בחברה מסמנים מגמה של פתיחת אתרי בנייה ברחבי הארץ והגדלה הדרגתית של כוח האדם בענף הבנייה, כל אלה מביאים לעלייה בביקושים למוצרי מיגון בצפון הארץ ולהתחלות בנייה במסגרת פרויקט תקומה בדרום הארץ, כך נמסר מהחברה. “אנו עם הפנים קדימה, ואנו ערוכים היטב לתת מענה להתגברות הביקושים הצפויה, ביום שלאחר המלחמה, כאשר המשק ישוב לשגרה עסקית יציבה”.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן