חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעיקר מרישוי רכב: הכנסות המדינה מאגרות עמדו על 7.4 מיליארד שקל ב-2022

דוח משרד האוצר: משרד התחבורה היה אחראי ל-72% מכלל גביית האגרות שנגבו בשנת 2022, רוב ההכנסות מקורן באגרות רישוי רכב • הכנסות המדינה מאגרות רישוי רכב צפויות לזנק עוד יותר בזמן הקרוב כאשר תבוטל ההטבה על הרכבים החשמליים שמקבלים כעת אגרה קבועה ונמוכה במטרה לעודד מעבר לרכבים חשמליים

משלוחי רכב | צילום: שאטרסטוק

הכנסות המדינה מאגרות הסתכמו ב-7.4 מיליארד שקל בשנת 2022, כך על פי נתונים שמפרסם היום (חמישי) משרד האוצר. עוד עולה מהנתונים כי המשרד הממשלתי העיקרי שגובה את האגרות הוא משרד התחבורה כאשר 72% מהיקף גביית האגרות של המדינה בשנת 2022 הוא ממשרד זה, “בעיקר אגרות רישוי שנתי”, נכתב בדוח שפרסם משרד האוצר.

עוד משרדים ממשלתיים שאחראים לגביית אגרות, משרד הפנים אחראי ל-14% מכלל הגבייה של האגרות, משרד המשפטים 5% מהגבייה, משרד התקשורת 4% ומשרד האוצר 2% מגביית האגרות.

כאמור, משרד התחבורה היה אחראי ל-72% מכלל הכנסות המדינה מאגרות, כלומר היה אחראי לגביית אגרות בהיקף של 5.3 מיליארד שקל ב-2022. רוב הסכום שנגבה הוא מאגרות רישוי רכב שנגבית מידי שנה מבעלי הרכב. ההכנסות המדינה מאגרות רישוי רכב עשויה לגדול עוד יותר אחרי שיבוטלו ההטבות הניתנות כעת לבעלי הרכבים החשמליים עם אגרות רישוי נמוכות וזאת במטרה לעודד מעבר לרכבים חשמליים שאינם מזהמים.

כיום ניתנת לרכבים החשמליים הטבה עם עלות אגרה אחידה ומינימלית של כ-567 שקל. במשרד האוצר ובמשרד התחבורה לחצו לבטל את ההטבות ולגבות אגרה רגילה מכל הרכבים החשמליים בהתאם למחיר הקנייה של הרכבים. בקרוב, כשיבוטל הסבסוד על האגרות הרכבים החשמליים, הכנסות המדינה מאגרות רישוי רכב צפויות לזנק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן