חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוד מקור מימון: דונלד טראמפ יקבל בקרוב גישה לקופת החברה Trump Media

עד כה נאסר על דונלד טראמפ לעשות שימוש בכספי החברה בבעלותו של טראמפ אך תקופת הנעילה תסתיים ב-25 בספטמבר ואז יוכל טראמפ למכור חלק ממנה כדי לממן את הוצאות המשפט או את קמפיין הנשיאות • הבעיה: אם דונלד טראמפ ימכור, מניית החברה עלולה לקרוס: "מנקודת המבט של השוק, זה עשוי להיראות כמו חולדות שקופצות מספינה טובעת"

טראמפ והשרת החברתית שלו truth social | צילום: שאטרסטוק

הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ שנמצא בעיצומו של המירוץ לנשיאות בבחירות הנוכחיות, יזכה לקבל בקרוב גישה למקור פיננסי משמעותי שלא יכול היה לגעת בו עד כה.

מדובר על ההון של חברת המדיה החברתית של טראמפ שהשווי שלה הוא 2.3 מיליארד דולר. על פי מסמכי החברה, על טראמפ נאסרה הגישה לקופת החברה הזו והוא לא יכול היה למכור או ללוות כספים משם, כעת תקופת הנעילה הזאת מגיעה לסיומה ב-25 בספטמבר.

הגישה לקופה החדשה הזאת יכולה להיות מקור פיננסי למימון הוצאות המשפט של טראמפ או מימון לקמפיין הנשיאות שלו. למרות זאת, על פי הערכות יהיה קשה מאוד לטראמפ למכור נתח מחברת “טראמפ מדיה” מבלי להביא לקריסת המניה.

אתמול (רביעי) “טארמפ מדיה” צנחה ב-4% בוול סטריט ונסחרה מתחת ל-20 דולר. מאז סוף חודש מרץ החברה איבדה 70% מהשווי שלה ומכירת המניה תפסה תאוצה עם התחזקותה של המועמדת הדמוקרטית, קמלה האריס, בסקרים.

טראמפ בעל השליטה בחברה מחזיק כ-114.75 מיליון מניות של “טראמפ מדיה”, כאשר אחזקותיו הוערכו לאחרונה ב-6.2 מיליארד דולר. טראמפ, כאמור, לא יכול לגעת בהון הזה כיוון שהוא נתון בתקופת נעילה שמונעת מכירה מידית של בעלי המניות. על פי המסמכים של החברה, תקופת הנעילה מסתיימת ב-25 בספטמבר. אם המניה לא תמשיך לצלול, ייתכן שהמגבלות יוסרו כבר ב-20 בספטמבר.

הבעיה המרכזית היא שאם טראמפ ימכור מניות, כאשר הוא המשתמש הפופולארי ביותר של החברה, זה יפגע בערך המניה, מה גם שטראמפ מחזיק את רוב מניות החברה. “לא רואים הרבה בעלי מניות גדולים כמו הנשיא טראמפ מוכרים מניות כי זה מוריד את המחיר”, אמר צ’ארלס ווייטהד, פרופסור למשפטים עסקיים בבית הספר למשפטים בקורנל ל-CNN.

“מנקודת המבט של השוק, זה עשוי להיראות כמו חולדות שקופצות מספינה טובעת”, הוסיף. הערכה היא כי משקיעים יפחדו מהמכירה הזאת וכך תהיה מכירה המונית, זה דומה למצב שבו אילון מאסק יזרוק לפתע את רוב מניותיו בטסלה או מארק צוקרברג ימכור כמות עצומה של מניות פייסבוק מטה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן