חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כדי לעקוף את הסנקציות: רוסיה תתחיל בהעברת תשלומים גלובליים בקריפטו

רוסיה תתחיל לנסות להעביר תשלומים גלובליים באמצעות קריפטו החל מהשבוע • מטרת החוק היא להשתמש במטבעות הדיגיטליים כדי להתמודד עם הסנקציות המערביות • כלכלת רוסיה נפגעה קשות מהסנקציות שהטילו ארה"ב ומדינות אחרות בעקבות פלישתה לאוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

יעבוד? רוסיה תתחיל לנסות לעשות שימוש בתשלומים גלובליים באמצעות קריפטו חוצי החל מהשבוע במאמץ לעקוף סנקציות בינלאומיות – אך ייתכן שהמהלך הזה לא יעבוד, כך מומחים מסרו ל-CoinDesk.

חקיקה שעברה בסוף יולי ונחתמה במהירות על ידי הנשיא ולדימיר פוטין אינה מסירה את האיסור הקיים על שימוש במטבעות קריפטוגרפיים כהילך חוקי לתשלומים רגילים בתוך רוסיה, אלא מאפשרת תשלומים בינלאומיים באמצעות קריפטו.

איך החוק יאפשר תשלומים כאלה עדיין לא ברור מכיוון שהחקיקה לא מציינת כללים לעסקאות כאלה. במקום זאת היא מוסרת את הכוח לבנק המרכזי של רוסיה כדי לפקח על משטר “ניסיוני”, כך לפי מומחים.

מומחים מפקפקים ביכולות של המהלך לעבור זאת לאור יכולת המעקב של בלוקצ’יין והסיכון של סנקציות קשות עוד יותר על רוסיה.

מטבעות ביטקוין, קריפטו | צילום: שאטרסטוק

כלכלת רוסיה נפגעה קשות מסדרת סנקציות שהטילו ארה”ב ומדינות אחרות בעקבות פלישתה לאוקראינה.

מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, היא עמדה בפני 16,500 סנקציות מארה”ב, בריטניה, האיחוד האירופי, אוסטרליה, קנדה ויפן.

האיחוד האירופי אמר שכמחצית מסך יתרות המט”ח של רוסיה, בשווי 300 מיליארד יורו (332 מיליארד דולר), כולל 70% מנכסי מערכת הבנקאות הרוסית, הוקפאו. בנקים רוסים נבחרים נותקו על ידי מערכת ההודעות הבנקאית הגלובלית, האגודה לתקשורת פיננסית בין-בנקאית העולמית (SWIFT).

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן