חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנבידיה ממשיכה לרדת, האם המשקיעים צריכים לדאוג?

הציפיות גבוהות והמשקיעים חוששים: מניית אנבידיה ירדה ביום שלישי בכ-9%, מה שהאריך את הירידה לאחר הרווח ל-13% - האם המשקיעים צריכים לדאוג? • בדוח האחרון שפורסם, אנבידיה עקפה את ציפיות האנליסטים ודיווחה על שיא הכנסות של 30 מיליארד דולר, עלייה של 122% לעומת שנה שעברה

מניית אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

למרות הירידות האחרונות, אנבידיה עדיין מציגה צמיחה מצוינת, עם עלייה של 122% בהכנסות ברבעון, לפני צפי האנליסטים. אבל כשהמניה עולה על שווי שוק של 3 טריליון דולר והציפיות גבוהות המשקיעים חוששים.

מניית אנבידיה ירדה ביום שני בכ-9%, מה שהרחיב את הירידה לאחר הרווחים שלהן ל-13%, כאשר שאלות המשקיעים מתנוססות סביב ההחזר על ההשקעה מהוצאות ענק על בינה מלאכותית של חברות טכנולוגיה רבות.

ג’נסן הואנג, מנכ”ל אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

אנבידיה עלתה ב-3.2%, והגיעה לשווי שוק של 3.3 טריליון דולר ביוני. מניית אנבידיה הרשימה את השוק כשהגיעה לשווי שוק של 2 טריליון דולר בפברואר. תוצאות חזקות גרמו לזינוק של כמעט 200% במניה השנה.

החברה עקפה את הציפיות ב-18 החודשים האחרונים, ועלתה מכ-20 דולר למניה לשיא של יותר מ-140 דולר למניה ביוני.

הזינוק הזה בביקוש הניע את שוק המניות לשיאים למרות האטה בצמיחה הכלכלית בגלל שיעורי הריבית הגבוהים. עם זאת, תנופת הבינה המלאכותית התזזיתית עוררה חששות מפני בועה בשוק ואופטימיות יתר של המשקיעים.

השבוע, המניות ירדו מתחת לרמה של 120 דולר, והורידו את אנבידיה למקום השלישי בשווי השוק של 4.36 טריליון דולר, כך לפי אתר nasdaq.

וול סטריט, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

אז האם יש סיבה לדאגה?
אנבידיה בולטת כהשקעה מעולה בבינה מלאכותית. למרות שהחששות לגביה, הספקנות לגבי מניית אנבידיה נראית מופרכת, כך נכתב באתר nasdaq.

זאת משום שדוח הרווחים האחרון של החברה, עם שיא הכנסות וצמיחה חזקה ברווחים, משקף ביקוש גבוה מתמשך – “זה מדגיש את ההתרגשות וההשקעה האמיתית בבינה מלאכותית”, נכתב.

כמו גם, פיצול המניות של אנבידיה תומך עוד יותר במשיכה שלה כבחירת השקעת בינה מלאכותית מובילה.

הערך של אנבידיה כמעט שילש את עצמו בשנה האחרונה, למרות השפל של הימים האחרונים.

“סבלנות משקיעים היא קריטית כאשר הכנסות מרכז הנתונים של אנבידיה מתקרבות לשיאים היסטוריים”, כך אמרו JPMorgan, לפי אתר businessinsider.

לא רק אנבידיה
מניית “סופר מיקרו” ששרתיה מצוידים בשבבי AI של אנבידיה ירדה ב-8.7%, בעוד שהמתחרה Dell ירדה ב-5.2%.

מעצב השבבים Arm ירד ב-5.8%, וענקיות המוליכים למחצה קוואלקום וברודקום ירדו ב-5.5% וב-3.7%, בהתאמה.

חברות אלו זכו לרווחים גדולים לאחרונה, והרוויחו מהימורים כבדים של משקיעים על הוצאות בינה מלאכותית.

אנבידיה עושה זאת שוב ועוקפת את ציפיות האנליסטים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן