חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תהפוך לאחת הערים הגדולות בדרום: הסכם גג בנתיבות לבניית עשרות אלפי דירות חדשות

לאחר שעסקאות הנדל"ן צנחו בעשרות אחוזים בנתיבות עם תחילת המלחמה, נתיבות עברה להתאוששות וכעת זוכה להסכם גג שיציב אותה באופן משמעותי על מפת הביקושים עם הקמת שתי שכונות שבהן ייבנו כ-32 אלף דירות חדשות

ערי הדרום מתאוששות ונתיבות זוכה לתנופה: רשות מקרקעי ישראל ועיריית נתיבות חתמו על הסכם גג משמעותי מאוד שבמסגרתו יוקמו כ-32 יחידות דיור חדשות לצד שטחי מסחר ותעסוקה. ערי הדרום רושמות בתקופה האחרונה התאוששות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר שהובילה לצניחה דרסטית במספר עסקאות הנדל”ן ברוב הערים, כעת נתיבות מציגה לא רק התאוששות אלא צמיחה אדירה עם תכנון לפיתוח שתי שכונות גדולות שיציבו אותה כאחת הערים הגדולות ביותר בדרום.

הסכם הגג כולל שתי שכונות כאשר שכונה אחת שתקום בשטח של כ-4.3 אלף דונם תכלול יותר מ-20 אלף יח”ד ובשכונה השנייה ייבנו כ-12 אלף דירות חדשות. עוד על פי ההסכם, תמשיך תנופת הפיתוח בנתיבות עם הקמת תשתית חשובה של מרכז לרפואה דחופה, עלות הקמת המרכז הרפואי תהיה 45 מיליון שקל, “בהמשך ישיר לאירועי 7 באוקטובר ומתוך הבנה של הצורך במרכז רפואי שיאפשר מענה מיידי לצורך בנגב המערבי”, נמסר בהודעת רמ”י על ההסכם שנחתם. בנוסף יפותחו תשתיות התחבורה עם גישה לתוכניות החדשות ויצרת רצף בין העיר הוותיקה לשטח העירוני החדש.

ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר, ארכיון | צילום: מארק ניימן / לע”מ

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף אמר בעקבות ההסכם בנתיבות כי ” לפני המלחמה הייתה העיר מדורגת גבוה בטבלאות הביקושים בארץ והמטרה שלנו במשרד הבינוי והשיכון היא לא רק להחזיר את העיר למצב הקודם אלא להביא אותה למצב טוב עוד יותר. הפרחת הנגב היא משימה לאומית שתסייע לפתרון מצוקת הדיור. פיתוח והרחבת הישוב היהודי בנגב היא תשובה מוחצת לארגון הטרור חמאס ולזוועות שביצע כאן בדרום”.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, “הסכם הגג ייתן רוח גבית לשיקום מערב הנגב, יענה על הגידול הטבעי והצפוי בעיר, יעניק עתודות קרקע חדשות עם תוספת אלפי דירות חדשות, חלק מהן בהנחה לזכאי משרד השיכון, אשר יהוו גורם משיכה לאוכלוסייה חדשה ומשפחות צעירות. השכונות החדשות יתרמו לעירוניות תוססת ומגוונת עם כלל השירותים לתושב, לצד אפשרויות תעסוקה”.

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, “הסכם הגג יביא להכפלת מספר התושבים בעיר נתיבות ויהפוך אותה לאבן שואבת ועוגן עבור תושבי האיזור כולו. ההסכם שומר על איזונים בין הקמת שכונות חדשות, חידוש השכונות הוותיקות והקמת איזורי תעסוקה ותעשייה. ההסכם עליו אנחנו חותמים היום הוא התשובה הציונית ההולמת למבקשי רעתנו – אנחנו נמשיך לבנות, לצמוח ולפתח את הנגב”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן