חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירידה קלה: ברבעון השני נמכרו בעולם 463 בתי יוקרה בהיקף כולל של 8.5 מיליארד דולר

ברבעון השני של השנה נרשמה ירידה קלה במכירות נכסי נדל"ן יוקרתיים שמחירם לפחות 10 מיליון דולר • דובאי הובילה את המכירות למרות שרשמה את הרבעון הכי פחות מוצלח מבחינתה, ניו יורק ניצבת במקום השני במכירת נכסי יוקרה והונג קונג במקום השלישי • ב-2021 נרשם שיא מכירות בשוק היוקרה בהיקף של 44.5 מיליארד דולר

ניו יורק ודובאי | צילום: קנבה

מכירות נכסי היוקרה בעולם אומנם עלו ב-60% במהלך החמש השנים האחרונות, אך על פי דוח מיוחד שבדק את המכירות הגלובליות של נכסי נדל”ן יקרים במיוחד במחיר של לפחות 10 מיליון דולר, נמצא כי ברבעון השני חלה ירידה במכירות. ברבעון השני נמכרו בעולם 463 בתי יוקרה כאלה בשווי כולל של 8.5 מיליארד דולר, זאת לעומת 476 בתי יוקרה בשווי 8.9 מיליארד דולר ברבעון השני אשתקד, כך עולה מנתוני הדוח שפורסמו ב”גלובל מיינשיין”.

דובאי הובילה את שוק נכסי הנדל”ן היוקרתיים עם 85 מכירות של נכסים מעל 10 מיליון דולר, ואחריה ניו יורק ובמקום השלישי הונג קונג. מבחינת דובאי, מדובר בהאטה במכירות האולטרה יוקרה ברבעון השני עם נפח העסקאות הנמוך ביותר בתקופה של חמשת הרבעונים האחרונים. ניו יורק לעומת זאת, רשמה את הרבעון הכי מוצלח שלה מאז אביב 2023 עם 72 עסקאות לעומת 58 עסקאות בנכסי יוקרה ברבעון הקודם ו-67 מכירות ברבעון המקביל אשתקד. הונג קונג שיפרה את מכירותיה בתחום ב-70% לעומת הרבעון הקודם ועלייה של 45.5 לעומת שנה שעברה.

בשוק המכירות של נכסי הנדל”ן היוקרתיים ביותר נרשם שיא מכירות בהיקף של 44.5 מיליארד דולר ב-2021, מאז שוק היוקרה העולמי רושם האטה. אבל בהסתכלות על חמש השנים האחרונות, מאז 2019, מכירות היוקרה זינקו, כאשר דובאי, מיאמי ופאלם ביץ’, פלורידה, מובילות את הצמיחה.

בעוד ששווקי פריים כמו לונדון ולוס אנג’לס ראו גם צמיחה משמעותית, אם כי מאופקת יותר, שווקים גלובליים אחרים כמו ניו יורק, פריז, סינגפור והונג קונג רשמו ירידה בעקבות מגיפת הקורונה.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן