חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטא קבעה: הביטוי ״מהנהר ועד לים״ לא עובר על חוקי החברה

ועדת הפיקוח של מטא קבעה כי השימוש בביטוי "מהנהר ועד לים" אינו מפר את כללי החברה ולא אמור להביא להסרת תוכן מפלטפורמות המדיה החברתית שלה • רוב חברי הוועדה סברו כי לביטוי יש "משמעויות רבות"

מחאה פרו-פלסטינית | צילום: שאטרסטוק

הוועדה המפקחת של מטא קבעה היום (רביעי) כי הביטוי ‘מהנהר ועד לים – פלסטין תהיה חופשית’ אינו בהכרח מסמל דברי שנאה לטענתם. הוועדה העצמאית אמרה שלביטוי יש “משמעויות מרובות” והוא חשוב לדיבור הפוליטי באינסטגרם ובפייסבוק.

החלטת הוודעה קובעת שאנשים באפליקציות מדיה חברתית בבעלות מטא יכולים להמשיך להשתמש בביטוי בתגובות ובפוסטים, כל עוד אין הקשר מכריע שייחשב כבעייתי על ידי החברה, כגון שפה אלימה, לגיטימציה לשנאה או קריאות לשנאה והדרת האחר.

הוועדה העצמאית בדקה שלושה פוסטים בפייסבוק מנובמבר עם הביטוי ורובם קבעו שהשימושים אינם נחשבים לדבר שטנה מכיוון ש”הם לא תוקפים אנשים יהודים או ישראלים בקריאות לאלימות או הדרה, וגם לא תוקפים מושג או מוסד הקשורים אליו. עם מאפיין מוגן שעלול להוביל לאלימות קרובה”, כך קבעה בהחלטה בת 32 עמודים.

חברת מטא, הבעלים של אינסטגרם ופייסבוק | צילום: שאטרסטוק

מטא אמרה בהצהרה בתגובה להחלטה: “אנו מברכים על סקירת הוועדה על ההנחיות שלנו בעניין זה. אמנם כל המדיניות שלנו מפותחת מתוך מחשבה על בטיחות, אנו יודעים שהן מגיעות עם אתגרים גלובליים ואנו מבקשים בקביעות מידע ממומחים מחוץ למטא, כולל ועדת הפיקוח”.

הביטוי “מהנהר ועד לים” קיים כבר עשרות שנים, אך השימוש בו גדל ברשתות החברתיות ובמקומות אחרים במהלך 11 החודשים האחרונים, מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל.

מטא: משתמשי פייסבוק ואינסטגרם יוכלו להשתמש במילה “שהיד”

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן