חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השנה הגרועה של מובילאיי: שוב סוגרת פעילות בתחום הרכב האוטונומי

100 עובדים יפוטרו עם הפסקת פיתוח חיישן הליידאר • ההאטה העסקית הביאה את מניית החברה לצלילה של 73% מתחילת השנה

מובילאיי | צילום: שאטרסטוק

חברת מובילאיי בשליטת אמנון שעשוע הודיעה כי היא סוגרת את פעילות פיתוח חיישני הליידאר, ונראה כי 100 עובדי התחום צפויים לאבד את מקום עבודתם, על אף שייעשה מאמץ למצוא לחלקם משרות בתוך החברה.

מובילאיי לא השלימה את הפיתוח הפנימי של החיישן, ומשתמשת בחיישנים של חברת אינוויז הישראלית, הנסחרת בשווי של 88 מיליון דולר בלבד. נראה כי במוביל איי התקבלה החלטה שעדיף לה לרכוש את אינוויז, במקום להמשיך לממן את פיתוח הליידאר, בו הושקעו עד כה כ-100מיליון דולר.

ממובילאיי נמסר: ״כחלק מהבחינה השוטפת של מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה לטווח הארוך, אנו סבורים כי הדור הבא של ליידארFMCW הינו פחות חיוני למפת הדרכים של מערכות ה-eyes-off של החברה”.

אנליסטים מעריכים כי החברה נכנסת למאמץ מרוכז של הקטנת הוצאות, בהמשך למהלך שביצעה בתחילת השנה עם סגירת הפעילות הבסיסית המקורית עליה נבנתה – מערכות התראה לנהגים מפני סטיה מנתיב או התקרבות לרכב אחר.

מובילאיי סובלת מהאטה בעסקיה מסוף 2023, ובסוף השבוע האחרון ירדה לראשונה מתחת לשווי של 10 מיליארד דולר. בעקבות הירידה החדה בהכנסות רושמת מובילאיי הפסד תפעולי משמעותי של כ-100 מיליון דולר ברבעון האחרון, ומנייתה צללה ב-73% מתחילת השנה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן