חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפגיעה הישירה בצפון: עלות נזקי הרכוש מוערכת במיליארד שקל

נתוני מנהלת "אופק צפוני" של משרד הביטחון מראים נזק גדול מאוד למבנים ולנכסים של האזרחים הפרטיים מתחילת המלחמה – כ-1,400 נכסים נפגעו כאשר כ-54% מהמבנים הם בנייני מגורים וכ-12% הם מבני ציבור • רשות המיסים: עלות כלל הנזק למבנים, לרכבים, לחקלאות כמיליארד שקל על פי תביעות שהוגשו עד כה, עם חזרתם של התושבים לביתם יוגשו תביעות נוספות

צפת, צפון ישראל | צילום: אייל מרגולין/פלאש 90

הנזקים הישירים מהמלחמה בצפון מתחילים להתברר: על פי נתוני רשות המיסים הערכות לכלל הנזק הישיר הנגרם לרכוש האזרחי בצפון עומדות על כמיליארד שקל היום והם כוללות את כלל הרכוש האזרחי, מבנים, רכבים, חקלאות וכל השאר. כרגע מדובר בנתונים של תביעות שהוגשו על ידי אזרחים על נזקים ישירים, ברשות המיסים מציינים כי עם חזרתם של התושבים לבתיהם יוגשו תביעות נוספות רבות.

מתחילת המלחמה נפגעו הרבה מאוד נכסים מירי חיזבאללה, כיום יש 1,445 מבנים ביישובים שנמצאים תשעה קילומטרים מהגבול שנפגעו באופן ישיר, כך על פי נתוני מנהלת “אופק צפוני” במשרד הביטחון שהגיעו ל”ערוץ הכלכלי”. על פי הנתונים, כ-54% מהנכסים שספגו פגיעה ישירה הם בתים פרטיים ובניינים למגורים, 11.7% מהנכסים הם מבני ציבור, לצד זה ספגו פגיעה ישירה גם מבני בתי עסק, לולים וסככות חקלאיות.

עוד על פי הנתונים של מנהלת אופק צפוני האחראית על מיפוי הנזקים, כ-79% מכל הנזק שנגרם למבנים מקורו באויב ואילו לגבי 21% מהנזק הישיר הנגרם למבנים מקורו בצה”ל.

144 מהמבנים שספגו פגיעה מוגדרים כפגיעה כבדה ולגבי 34 מבנים חומרת הפגיעה מוגדרת כבדה מאוד. הרוב הגדול של הנזק לרכוש האזרחי מוגדר כקל, עם  598 מבנים שספגו פגיעה ישירה. בעיר קריית שמונה ספגו את רוב הנזק הישיר עם 289 מבנים שנפגעו בעיר בדרגות חומרה שונות. אחריה מנרה עם 165 פגיעות כאשר כ-40 מבנים נפגעו באופן כבד.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן