חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השר בן-צור מבהיר את עמדת ש”ס: “שחיקת קצבאות בתקציב 2025 לא תעבור”

מציין: "יש מהיכן לקצץ בתקציב - לא על גב החלשים בחברה" • מדגיש כי לא ייתן ידו גם לפגיעה בסבסוד מעונות היום ובשכר המינימום

שר העבודה והרווחה, יואב בן צור | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ערב הכנת תקציב המדינה לשנת 2025, התייחס שר העבודה יואב בן-צור (ש”ס) להצעת משרד האוצר לשחיקת קצבאות הילדים ואחרות, המכוּונת לייצור אפיק הכנסות נוסף לשיפוי הוצאות המדינה בגין המלחמה, ואמר: “לא נסכים להוריד קצבאות – אפשר לקצץ בתרבות”.

בהמשך הוסיף בעניין: “ההצעה לא תעבור. אני מאוד מקווה שזה יירד מסדר היום. אי-אפשר לפגוע בציבור החלש הנסמך בעיקר על קצבאות זקנה וקצבאות ילדים. אנשים לא יכולים לחיות כך, כשהם צריכים לבחור בין תרופות לבין אוכל.

אני מתפלא על שר האוצר שהוא לא מבין. יש הרבה מאיפה לקצץ בתקציב. לא מקצצים בשומנים, אולי צריך לקצץ יותר בתרבות או בדברים אחרים. כמי שאמון על הביטוח הלאומי אני אומר באחריות שמי שייפגעו הם הגב החלש של החברה”.

“מדובר בפגיעה קשה”

עוד אמר על שר האוצר סמוטריץ’: “אני מעריך ששר האוצר אמר את הדברים על סמך נתונים שהציגו לו באגף התקציבים. לא ניתן לזה לקרות. זה יגיע לכנסת ולממשלה, ונילחם ונצביע נגד. ביבי הודיע שלא ייתן לפגוע בקצבאות הזקנה והנכות, ואני מוסיף גם את קצבאות הילדים. ולא אתן לפגוע גם בשכר המינימום, זו משימת חיי“.

על ההחלטה להפסיק את סבסוד מעונות היום למשפחות חרדים שלא מתגייסים אמר השר בן-צור: “השבוע התקיים בממשלה דיון בנושא בנסיון להגיע להחלטה שתתקבל בישיבה ביום ראשון הקרוב. אני עוד יכול להבין איכשהו את ההחלטה על ביטול הסבסוד של אברכים שלא מתגייסים לצבא, אבל מה אשם הילד שאבא שלא לא מתגייס? אם אשתו של אסיר המורשע ברצח מקבלת סבסוד, מדוע צריך לשלול את הסיוע מעשרת אלפים ילדים ל-6,700 משפחות עם אבות בגילאים 18-26?”.

שר העבודה הוסיף וציין כי שיעור התעסוקה של נשים חרדיות דומה למשפחות החילוניות, והן מסייעות לעלייה ברמת ההכנסה. “אם יבוטל הסבסוד ההורים יצטרכו לשלם 3,000-3,500 שקלים למעון שלא תמיד מפוקח. במקרה הגרוע האם תפסיק לעבוד, כי האברך לא יתגייס אלא ימשיך ללכת לכולל – בכל מקרה מדובר בפגיעה קשה”, סיכם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן