חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תור הזהב: עליות בוול סטריט בסוף השבוע, אך המתכות מושכות עוד יותר

הבנקים המרכזיים לא השמיעו צפירת הרגעה מלחצי האינפלציה והשוק מחפש ביטחון בנכסים ריאליים, כולל הבנקים המרכזיים עצמם • הפתיחה החיובית בת"א והתחזקות השקל הן חלק מההשלכות של הורדת הריבית הצפויה בארה"ב השבוע

וול סטריט, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

כצפוי, סגירה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע הובילה לפתיחת מסחר חיובית בתל אביב בתחילת השבוע. מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.54% והנאסד”ק עלה ב-0.65%. בבריטניה הפוטסי רשם עלייה של כ-1% ובגרמניה הדאקס רשם עלייה של כ-0.4%.

הסגירה החיובית בעולם השפיעה לחיוב על הפתיחה למרות שהשבוע כאן נפתח בנפילה של טיל חות’י שצה”ל לא הצליח ליירט – טיל שהזכיר לנו שיש עוד זירות חוץ מעזה והצפון.

המדדים המובילים בתל אביב נפתחו הבוקר בעליות קלות: ת”א 35 עולה בשליש האחוז ות”א 125 עולה בכ-0.12%. הבנקים נסחרים במגמה חיובית, בשברי האחוז. מדד הנדל”ן שומר על יציבות עם נטייה לירידה. מניית דמרי ממשיכה להפגין עוצמה כשהיא עולה ב-1.65% ומשלימה עלייה של 6% בחודש ויותר מ-22% מתחילת השנה.

השקל התחזק בסוף השבוע ב-1.2% מול הדולר ונסחר ב-3.7 שקלים ומול האירו הוא התחזק בכמעט 0.6% ונסחר ב-4.11 שקלים.

ניתן לראות במגמות המסחר בארץ השלכה מיידית של האינדיקציות הברורות להורדת הריבית הצפויה השבוע בארה”ב. המשקיעים כבר פחות מתוחים אם מדובר ברבע או בחצי אחוז ומעודדים בעיקר מהמגמה, שהופכת את שוק ההון אטרקטיבי יותר. הורדת ריבית שם תגדיל את האטרקטיביות של השקל שמגיב בהתאם.

היירוט בפאתי מודיעין | צילום: דוברות המשטרה

הזהב המשיך לזנק לשיאים חדשים בסוף השבוע, כשהוא עובר את שער ה-2,610 דולרים לאונקיה. כלכלנים בכירים בעולם, כמו פיטר שיף וג’מס היקמן, ולא רק הם כמובן, כתבו כבר לפני חודשים על האטרקטיביות של הזהב נוכח ההחלטה של בנקים מרכזיים להגדיל את האחזקות בנכס הבסיס הזה שחומק מהשפעות האינפלציה שהם עדין חוששים ממנה.

גם הזהב, הנחושת והפלטיניום ממשיכים להיסחר במגמה חיובית – מה שמאפיין תקופות מתוחות בהן השוק נצמד לנכסים ריאליים.

הזהב זינק לשיא חדש – למה זה קורה?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן