חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

86 מולטי מיליונרים: תל אביב נכנסה לדירוג 50 הערים המובילות במספר העשירים

על פי דוח עולמי שפורסם: תל אביב נכנסה לרשימת 50 הערים עם הכי הרבה סנטי מיליונרים, בעלי יותר ממאה מיליון דולר • בעשור האחרון מספרם זינק ב-54% ברחבי העולם ל-29,350 איש, בסין חלה עלייה של 108% במספרם • המשך צמיחת אוכלוסיית המיליונרים בארה"ב תהיה תלויה בבחירות הקרובות

תל אביב | צילום: שאטרסטוק

תל אביב נכנסה לרשימת 50 הערים עם הכי הרבה מולטי מיליונרים, כך על פי דו”ח  שפורסם היום על ידי יועצי הגירת העושר וההשקעות Henley & Partners כפי שדווח ב-CNBC. בתל אביב מתגוררים נכון לדצמבר 2023, 86 סנטי מיליונרים, בעלי יותר ממאה מיליון דולר, ועוד 11 מיליארדרים. מדובר בעלייה של כ-60% במספר האולטרה עשירים בתל אביב בעשור האחרון.

על פי נתוני הדוח, סין מובילה במספר העשירים המיליונרים בעולם, ארה”ב באופן מסורתי מובילה ברשימת המדינות שבהן חיים הכי הרבה מיליונרים, אולם על פי הנתונים החדשים מועדון האולטרה עשירים התרחב מאוד במהלך עשר השנים האחרונות ודווקא סין תפסה את ההובלה במספר  העשירים בעולם.

על פי הנתונים, מספר הסנטי מיליונרים זינק ב-54% ברחבי העולם בעשור האחרון ל-29,350 איש, במיוחד בסין ובארה”ב, כך לפי הדו”ח. סנטי מיליונר הוא בעל יותר ממאה מיליון דולר.

“העלייה של סין הייתה הדרמטית ביותר, כאשר אוכלוסיית הסנטי מיליונרים שלה התרחבה ב-108% במהלך 10 השנים האחרונות – עלתה אפילו על הביצועים של ארה”ב, שדרגות האולטרה עשירות שלה גדלו ב-81% באותה תקופה”, כך על פי הדוח. כיום חיים בסין 2,350 סנטי מיליונרים, שצברו את עושרם בעיקר בתעשיות הטכנולוגיה.

למרות העלייה במספר המיליונרים בעלי יותר ממאה מיליון דולר, סין חווה האטה כלכלית עם אבטלה גבוהה וצריכה מקומית חלשה יחסית. צמיחת הסנטי מיליונרים בסין זינקה בעיקר בין השנים 2013-2020, מאז 2020 מספר האולטרה עשירים עלה ב-10%. על פי התחזית, עד שנת 2040 אוכלוסיית הסנטי מיליונרים בסין תצמח ב-80%-100%.

עוד ערים שעשויות להציג צמיחה משמעותית במספר העשירים, טאיפיי שבטייוואן, דובאי, אבו דאבי ובנגלורו שבהודו. ערים אחרות כמו ציריך, מוסקבה, שיקגו  ומדריד דווקא עשויות להציג צמיחה איטית של האולטרה עשירים עד שנת 2040, כך על פי הדוח. למרות האטה באירופה, דווקא במדינות הקטנות יותר מסתמנת צמיחה משמעותית באוכלוסיית הסנטי מיליונרים, מדינות כמו מונקו, מלטה, מונטנגרו ופולין.

ארה”ב תמשיך להוות מרכז העושר העולמי בערים  ניו יורק, לוס אנג’לס, מפרץ סן פרנסיסקו כאשר על פי הערכות המשך הצמיחה של המיליונרים בארה”ב תהיה תלויה בבחירות הקרובות לנשיאות בארה”ב, כאשר שני המועמדים הם בעלי הבדלים משמעותיים במדיניות הפיסקלית, המוניטרית, הכלכלית והחברתית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן