חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיע הזמן: הפד מוריד את הריבית בארה”ב ב-0.5%

הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.5% לראשונה מאז 2020 בעקבות האטה כלכלית וירידה ביצירת המשרות • הפד בחר בקיצוץ מפתיע ואגרסיבי של חצי נקודה לאחר שבשווקים נחלקו כיצד יפעל • זוהי אבן דרך כלכלית מרכזית הן למאבק הארוך של הבנק המרכזי באינפלציה והן עבור האמריקאים הנאבקים ביוקר המחיה בשנתיים האחרונות

הפדרל ריזרב | צילום: שאטרסטוק

בפעם הראשונה מאז מרץ 2020, הפדרל ריזרב הכריז היום (רביעי) על הורדת ריבית של 0.5%, מהלך שבא בעקבות האטה משמעותית בקצב הצמיחה הכלכלית. הורדת הריבית, שהורידה את שיעור הקרנות הפדרליות לטווח של 4.75%-5%, מסמנת שינוי כיוון משמעותי לאחר סדרת העלאות ריבית שהחלו במרץ 2022 ונועדו להיאבק באינפלציה.

השוק מגיב להאטה בכלכלה ובשוק העבודה

ההורדה הגיעה בתגובה לנתונים כלכליים מהחודשים האחרונים, שהצביעו על ירידה בקצב יצירת המשרות לצד האטה בפעילות הכלכלית. באוגוסט נוצרו רק 142 אלף משרות חדשות – המספר הנמוך ביותר מאז התפרצות מגפת הקורונה ב-2020.

נתון זה, יחד עם עדכונים שליליים של נתוני התעסוקה לחודשים הקודמים מה שיצרו לחץ על הפדרל ריזרב להתערב ולהפחית את הריבית במטרה לתמוך בשוק העבודה ולהמריץ את הכלכלה.

הפחתות נוספות בהמשך השנה?

בכירי הפד ובראשם היו”ר ג’רום פאוול לא שללו בהודעות קודמות את האפשרות להורדות ריבית נוספות בהמשך השנה, כאשר שני כינוסים נוספים מתוכננים עד סוף 2024.

המהלך האחרון משקף מדיניות גמישה שנועדה לאזן בין האינפלציה, שירדה ל-2.5% בשנה האחרונה, לבין החשש מהאטה כלכלית עמוקה.

בישראל: הבנק המרכזי שומר על ריבית יציבה

בעוד שבארה”ב נוקט הפדרל ריזרב בצעדים להקל על המשק, בישראל אין צפי להורדת ריבית בקרוב. האינפלציה עדיין גבוהה והחשש מפיחות השקל מול הדולר והאירו מקשה על בנק ישראל לנקוט בצעדים דומים. כל עוד הריביות הגבוהות בארה”ב ובאירופה נותרות יציבות, הבנק המרכזי צפוי לשמור על המדיניות הנוכחית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן