חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השווקים מגיבים להורדת הריבית של הפדרל ריזרב

המניות זינקו לאחר שהפדרל ריזרב הודיע על הורדת ריבית אגרסיבית של 0.5%, מה שסימן את סיום מחזור העלאות הריבית שהחל ב-2022 • המדדים המובילים, בהם דאו ג'ונס ונאסד"ק, רשמו עליות של 0.6%-0.7% בעקבות השינוי

השווקים מגיבים בחיוב | צילום: שאטרסטוק

המניות מזנקות היום (רביעי) לאחר שהפדרל ריזרב הודיע כי הוא מוריד את הריבית בצעד אגרסיבי ומפתיע של חצי נקודת אחוז, ובכך מסיים את מחזור העלאת הריבית שלו שהחל ב-2022.

מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.7% ומדד נאסד”ק עלה ב-0.6%; מדד S&P 500 הוסיף 0.6%. המדדים רושמים עליות גבוהות לאחר הודעת הבנק המרכזי.

S&P 500 | צילום: שאטרסטוק

הפד הוריד את ריבית ההלוואות הלילה שלו לטווח של 4.75%-5% מ-5.25%-5.5%. גודל הפחתת הריבית עלה בקנה אחד עם ציפיות הסוחרים, כך לפי הפלטפורמה של FedWatch מקבוצת CME.

שינוי המדיניות של הפד מסמן את הורדת הריבית הראשונה מזה ארבע שנים, כאשר רמות האינפלציה פוחתות מהרמות שנראו לפני שנתיים.

“הוועדה צברה ביטחון רב יותר בכך שהאינפלציה נעה בר קיימא לכיוון 2%, והיא שופטת שהסיכונים להשגת יעדי התעסוקה והאינפלציה שלה מאוזנים בערך”, נכתב בהצהרה של הוועדה המוניטרית של הפדרל ריזרב.

ה-S&P 500 נמצא בשיא לאחר עלייה של 18% השנה. ההיסטוריה מלמדת על עליות ממוצעות של כ-16% ב-12 החודשים שלאחר הורדת הריבית הראשונה של הפד במחזור, על פי נתונים של Canaccord Genuity.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן