חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבנק המרכזי בבריטניה הותיר את הריבית על כנה

הבנק המרכזי של בריטניה הותיר את הריבית ללא שינוי, לאחר שהאינפלציה עמדה על 2.2%, מעט מעל היעד • האינפלציה הגבוהה נגרמת מעליית מחירי האנרגיה והביקוש לאחר הקורונה, והבנק מנסה לאזן בין הורדת המחירים לשמירה על יציבות כלכלית • יש ציפייה להורדת ריבית במהלך השנה

הבנק המרכזי בבריטניה (BOE) | צילום: שאטרטוק

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע היום (חמישי) על שמירת הריבית הנוכחית, זאת לאחר שהאינפלציה בחודש שעבר עמדה על 2.2%, מעט מעל היעד של 2%. למרות זאת, נגיד הבנק, אנדרו ביילי, אמר כי יש ציפייה להורדת ריבית “עם הזמן”. 

בפעם הראשונה מאז מרץ 2020 הופחתה הריבית בחודש שעבר, אך עלויות ההלוואות נותרו גבוהות במיוחד עבור בעלי משכנתאות בריבית קבועה. ביילי הדגיש כי הבנק חייב לפעול בזהירות כדי להבטיח שהאינפלציה תישאר נמוכה, ולא להוריד את הריבית מהר מדי.

ההחלטה על הורדת הריבית באוגוסט הייתה צמודה, עם חמישה מתוך תשעה חברים שתמכו בקיצוץ של רבע נקודה. כלכלנים מעריכים כי קיצוץ נוסף צפוי בנובמבר, אם הנתונים ימשיכו להראות יציבות באינפלציה, לפי ה-BBC.

הליש”ט מגיע לרמה הגבוהה ביותר מול הדולר מאז מרץ 2022, בעוד שהעלייה באג”ח ובמניות של בריטניה נחלשת מעט.

האינפלציה הגבוהה בבריטניה נגרמה משילוב של ביקוש מוגבר לאחר מגבלות הקורונה ועליית מחירי האנרגיה בעקבות המלחמה באוקראינה. הבנק מנסה לאזן בין שליטה באינפלציה לבין שמירה על פעילות כלכלית בריאה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן