חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח דרמטי בתעשיית השבבים: קוואלקום בהצעה לרכישת אינטל

אחרי פרסום הידיעה על הצעת רכש ראשונית מניית קוואלקום רשמה ירידה ומניית אינטל זינקה אחרי שנים של ירידות • גם מניית המתחרה הענקית, אנבידיה רשמה ירידה • האם התנהגות המניות מלמדת על מה שחושבים המשקיעים על ההצעה?

אינטל | צילום: שאטרסטוק

ה”וול סטריט ג’ורנל” דיווח בסוף השבוע על הצעה ראשונית של ענקית השווקים קוואלקום להשתלט על אינטל, כדי ליצור יתרון מול מובילת השוק אינבידיה.

הידיעה הזו הפיחה רוח חיים במנייה הדועכת של אינטל שזינקה בסוף השבוע ביותר מ-3.3%, קוואלקום לעומתה ירדה ב-2.7% בסוף השבוע, כמו גם אנבידיה שירדה ביותר מ-1.5%. האם זה מה שהשוק חושב על העסקה האפשרית?

נשיא ומנכ”ל קוואלקום, כריסטיאנו אמון | צילום: שאטרסטוק

שווי השוק של אינטל צונח מתחילת השנה ביותר מ-54%, כמו גם בשנים האחרונות בכלל. אינטל משלמת עד היום את המחיר על אובדן הכיוון שלה בעשור וחצי האחרונים – מאז לא השכילה לזהות את פוטנציאל השוק של הסמארטפונים.

קוואלקום לעומתה התבייתה על מעבדים לסלולר וזינקה מחברה קטנה יחסית עם שווי מנייה של כ-45 דולר ליותר מ-160 דולר כיום – שווי שוק של יותר מ-188 מיליארד דולר – כפול משווי השוק של אינטל.

ובכל זאת, בכלל לא ברור מאין מתכוונת קוואלקום לגייס סכום שייחשב לאחת העסקאות הגדולות בהיסטוריה בתחום זה, אלא אם מדובר למעשה בחילופי מניות – סוג של מיזוג.

הצעת הרכישה הראשונית הזו רחוקה מאוד ממימוש, מכיוון שהיא תלויה בין היתר באישורים רגולטוריים לא רק מארה”ב, גם מסין. לא נראה שסין תשתף פעולה עם מהלך שיצמצם את התחרות בשוק ויעניק יתרון נוסף במלחמת השבבים הקרה בינה לבין ארה”ב.

מניית אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

אנבידיה, שהייתה שולית בשוק הזה במשך שנים התחילה את הפריצה שלה רק לפני כשנתיים, כשמיקדה את עיסוקה בייצור שבבים למהפכת הבינה המלאכותית (AI) והזניקה את שווי המנייה שלה מסביבות 20 דולר ליותר מ-160 דולר כיום – שווי חברה של 2.86 טריליון דולר – הרחק ממתחרותיה ומובילה עולמית בשווי השוק.

נזכיר שרק לפני כ-4 שנים אנבידיה הודיעה על רכישת ARM ב-40 מיליארד דולר, אך לא הצליחה להשיג אישורים רגולטוריים לרכישה ונאלצה לשלם 1.25 מיליארד דולר כקנס על ביטול העסקה.

הצעת הרכישה של קוואלקום כעת יומרנית יותר ולכן נראה שעל פניו נראה שהסיכויים שלה לצאת לפועל נמוכים. אולם היא עשויה להתפתח לרכישה חלקית כלשהי שכאמור תיתן לה יתרון תחרותי מול אנבידיה וגם תציל את אינטל מהמשך אובדן הערך שלה.

כצפוי: אינטל מפצלת את חטיבת ייצור השבבים ליחידה עצמאית

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן