חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל המלחמה: העוני מרים ראש עם עלייה של 30% בבקשות סיוע לקראת החג

בדוח מיוחד של ארגון "פתחון לב" עולה תמונה עגומה של עלייה בעוני עם קפיצה משמעותית של 30% במספר המשפחות העובדות המבקשות סיוע לקראת החג לעומת תקופת החגים בשנה שעברה • מנכ"ל ארגון פתחון לב: "עוד הוכחה לקריסה כלכלית של משפחות שמעולם לא היו במצב הזה"

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

חגי תשרי מגיעים השנה בתקופה של מלחמה ארוכה בדרום עם הסלמה גם בחזית הצפונית, וכעת מתברר כי בחגים השנה יותר ויותר משפחות יאלצו לבקש סיוע במזון לחג בשל המצב הכלכלי אליו נקלעו. מנתונים שמפרסם היום (שני) ארגון פתחון לב עולה תמונה קשה של עלייה בעוני עם זינוק של 25% במספר המשפחות שמבקשות סיוע לקראת ראש השנה הקרוב, זאת בהשוואה לתקופת חגי תשרי בשנה שעברה.

45% מכלל מבקשי הסיוע שהגיעו לארגון לקראת ראש השנה הן משפחות עובדות שנמצאות בגיאי העבודה, משפחות שלכאורה היו יכולות לכלכל את עצמן בכבוד ללא צורך בסיוע של עמותות. תמונת המצב מוכיחה שלא כך, יותר משפחות עובדות נזקקות לסיוע בעיקר במזון. הנתון המדאיג מתייחס לעלייה המשמעותית במספר מבקשי הסיוע בקרב המשפחות העובדות, זינוק  של 30% בבקשות סיוע מצד משפחות עובדות שנמצאות בגילאי העבודה, בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, כך עולה מהדוח. בהשוואה לתקופה שלפני פסח, מדובר בעלייה של 15% במספר המשפחות העובדות המבקשות סיוע.

אלי כהן, מנכ”ל ארגון פתחון-לב, אמר בעקבות הדוח העגום לקראת החגים השנה, “אם מישהו עדיין זקוק להוכחה לקריסה כלכלית של משפחות שמעולם לא היו במצב הזה, מספר הבקשות לסיוע שאנחנו מקבלים לקראת ראש השנה, מספר את הסיפור כולו. קיימת גם קפיצה דרמטית של אוכלוסיות חדשות שעד כה כלל לא היו חלק מעולם העוני בישראל. יותר משפחות ממעמד הביניים, יותר משפחות צעירות ויותר משפחות עובדות פונות לארגון כדי לקבל לראשונה סיוע. המדינה חייבת לפעול באופן מיידי, להחזיר את פרויקט תווי המזון של משרד הפנים ולבלום את הקיצוץ בשירותי הרווחה”.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן