חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רגע לפני הבחירות: שביתת נמלים בארה”ב מאיימת לטלטל את הכלכלה

זעזוע לכלכלה האמריקאית: כ-45,000 עובדי רציף מאיימים להשבית את הנמלים המרכזיים במזרח ובחוף המפרץ בארה"ב, שבועות ספורים לפני הבחירות • השביתה מאיימת לשבש את שרשראות האספקה, לפגוע במשלוחי סחורות חיוניות ולעלות לכלכלה עד 7.5 מיליארד דולר בשבוע

נמל בארה"ב | צילום: שאטרסטוק

ב-1 באוקטובר עלולה להתרחש שביתה מקיפה בנמלי החוף המזרחי וחוף המפרץ של ארה”ב, כאשר כ-45,000 עובדי רציף מאיימים להפסיק את העבודה, זאת על רקע דרישות להעלאת שכר ולצמצום האוטומציה בנמלים. גורמים בתעשייה מעריכים כי השביתה עשויה להפוך לבלתי נמנעת, בעקבות קיפאון במגעים מאז יוני, כך לפי ה- The Economic Times.

ההשפעה על הכלכלה עלולה להיות משמעותית, שכן הנמלים המעורבים אחראים על למעלה ממחצית מהסחורות הנשלחות במכולות לארה”ב וממנה. השביתה מאיימת לשבש את שרשראות האספקה, לפגוע במשלוחי סחורות חיוניות ולעלות לכלכלה עד 7.5 מיליארד דולר בשבוע.

המשבר מתרחש בעיתוי קריטי עבור הכלכלה האמריקאית, כאשר הממשל מעביר את המיקוד מהתמודדות עם האינפלציה לייצוב שוק העבודה. השביתה הצפויה עלולה להחריף את הלחץ על יוקר המחיה ולהגביר את חוסר שביעות הרצון הציבורי, בדומה למשברים הקודמים בתקופת המגיפה.

בנוסף, הקרבה לבחירות מגבירה את הרגישות הפוליטית של המצב, כאשר מועמדים חוששים שהפרעות בשרשרת האספקה עלולות להשפיע על תחושות הבוחרים ועל תוצאות הבחירות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן