חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשורה לבעלי הכנסה נמוכה: תשלום מענק העבודה הוקדם למחר בשל החגים

רשות המסים הקובעת את הזכאות למענק העבודה מודיעה כי כ-200 אלף הזכאים יקבלו את המענק כבר ממחר כסיוע לקראת החגים • מדובר בסכום כולל של 300 מיליון שקל שיועברו עד סוף השבוע

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בצל המלחמה וכאשר ברקע הדוח של ארגון פתחון לב שמוכיח כי חלה עלייה דרמטית במספר מבקשי הסיוע במזון לחג בקרב משפחות עובדות, רשות המסים מדווחת היום (שלישי) כי הוחלט להקדים את תשלום מענק העבודה כבר למחר לבעלי הכנסה נמוכה כסיוע לקראת החגים. כך על פי ההחלטה, כ-210 אלף זכאים יקבלו 300 מיליון שקל עד סוף השבוע. מדובר בתשלום השני של מענק עבודה לשנת 2023 שיעובר שלושה שבועות לפני המועד הקבוע בחוק.

על פי ההחלטה, כ-210 אלף זכאים, שכירים ועצמאים יקבלו את המענק כאשר הסכום הכולל שישולם עומד על כ-300 מיליון שקל. “המטרה לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה”, נמסר.

מענק העבודה הוא למעשה תוספת הכנסה לבעלי הכנסות נמוכות. רשות המיסים היא היא זו שקובעת את הזכאות למענק והוא מהווה כלי שנועד לתמרץ השתתפות עובדים בשוק העבודה ולחיזוק מעמדם של העובדים ברמות השכר הנמוכות.

מי הם הזכאים למענק? על פי התנאים הקבועים בחוק, שכירים ועצמאיים מגיל 21 ומעלה שהם הורים לילדים או מגיל 55 ומעלה גם ללא ילדים. מבין העומדים בקריטריונים אלה ובעלי הכנסה שבין 2,320 שקל עד 7,540 זכאים למענק. הורה יחיד במשפחה חד הורית יקבל את המענק אם ההכנסה שלו היא בין 1,420 שקל עד 12,900 שקל.

גובה המענק הממוצע עמד על כ-4,800 שקל ב-2023 כאשר סכום המענק המקסימלי עמד על 9,720 שקל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן