חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת מוד׳יס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות

החלטה דרמטית: הורדת הדירוג איננה מפתיעה אך בפעולה חריגה בחרה חברת הדירוג בהורדה כפולה לישראל לציון של Baa1, עם תחזית שלילית • "הסיכון הגיאופוליטי התגבר משמעותית עוד יותר, לרמות גבוהות מאוד", נכתב בהודעה

סוכנות הדירוג מודי'ס | צילום: שאטרסטוק

חברת דירוג האשראי הבינלאומית “מודי’ס” (Moody’s) הודיעה אתמול (שישי) על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל בשתי דרגות, מרמה של A2 לרמה של Baa1 עם תחזית שנותרה שלילית.

החברה מנמקת את ההורדה בנימוק מרכזי כי ״הסיכון הגיאופוליטי התגבר משמעותית עוד יותר, לרמות גבוהות מאוד, עם השלכות שליליות מהותיות על כושר האשראי של ישראל הן בטווח הקרוב והן בטווח הארוך״.

לפי מוד׳יס, עוצמת הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה גברה משמעותית בימים האחרונים. זאת, בהקשר למטרה הישראלית להחזיר את התושבים המפונים בחזרה לצפון הארץ. השגת מטרה זו עשויה להיות כרוכה בסכסוך גדול ועצים עוד יותר.

במקביל, מעריכה מוד׳יס כי הסיכויים להפסקת אש בעזה נסוגו וכי הסיכונים הפוליטיים הפנימיים גדלו לצד הסיכונים הגיאופוליטיים.

כלכלת ישראל | צילום: שאטרסטוק

עוד מוסיפה חברת דירוג האשראי, כי לטווח הארוך הם סבורים שכלכלת ישראל תיחלש באופן מתמשך על ידי המלחמה מהצפוי קודם לכן וכי היא לא צופה התאוששות כלכלית מהירה וחזקה כמו בפעמים בעבר.

לפי מוד׳יס, ההסלמה המשמעותית בסיכון הגיאופוליטי מצביעה גם על ירידה באיכות המוסדות והממשל של ישראל, אשר לא הפחיתו באופן מלא פעולות הפוגעות במדדי האשראי של המדינה

זאת הפעם השנייה שחברת מודי’ס מורידה את דירוג האשראי של ישראל לאחר שבחודש פברואר הורידה את הדירוג אשר נקבע על A2.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג: “החלטת חברת דירוג האשראי מוד’יס היא מוגזמת ובלתי מוצדקת. עוצמת פעולת הדירוג שננקטה לא מתיישבת עם הנתונים הפיסקליים והמאקרו-כלכליים של המשק הישראלי. ברור כי המלחמה בחזיתות השונות גובה מחירים מהמשק הישראלי, אך אין הצדקה להחלטת חברת הדירוג.

במקביל, יש לנקוט בצעדים נחושים ומהירים לאישור תקציב מדינה לשנת 2025. התקציב חייב להוביל לבנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות, באמצעות שמירה על גירעון מרבי בשיעור של עד 4% מהתוצר וחזרה לתוואי ירידה ביחס החוב לתוצר. תקציב המדינה חייב לעודד מנועי צמיחה, השקעה בתשתיות, התייחסות לצרכים חברתיים ומענה לדרישות הביטחון של ישראל.”

מוד’יס מותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמה A2

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן