חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוק ה-AI השנוי במחלוקת בקליפורניה נבלם: הרגולציה לא מספיקה

גאווין ניוסום מטיל וטו על חוק הבינה המלאכותית השנוי במחלוקת של קליפורניה • המושל טוען שהחוק אינו מקיף דיו וקורא לעבודה מחודשת על רגולציה לאיזון חדשנות ובטיחות

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום | צילום: שאטרסטוק

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, הטיל וטו הלילה (בין ראשון לשני) על הצעת חוק שנויה במחלוקת בתחום הבינה המלאכותית (AI), שנועדה להגן מפני נזקים חמורים שעלולים להיגרם מהטכנולוגיות האלו, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

הצעת החוק, הייתה מכוונת במיוחד נגד מפתחים של דגמי AI גדולים, אך ניוסום טען שהיא איננה מקיפה דיה ומתמקדת רק בחברות גדולות, מה שמשאיר חלק נרחב מתעשיית הבינה המלאכותית ללא פיקוח מתאים.

ניוסום הדגיש כי החוק במתכונתו הנוכחית אינו עונה על הצורך בפתרון מקיף של הסיכונים ש-AI מציבה, כמו תקיפות סייבר נרחבות ונזק כלכלי משמעותי. לטענתו, יש לבנות רגולציה שתפקח בצורה מקיפה על כל סוגי פיתוחי הבינה המלאכותית, ולא רק על הדגמים הגדולים והיקרים ביותר.

למרות זאת, המושל הביע כוונה לעבוד עם מומחי AI וחקלאים על ניסוח חדש של הצעת חוק שתכלול פתרונות משולבים לשמירה על הבטיחות הציבורית תוך שמירה על חדשנות טכנולוגית.

בינה מלאכותית | צילום: שאטרסטוק

מנהיגים בתעשיית הטכנולוגיה ומומחים רבים בירכו על החלטתו של ניוסום, בטענה שחקיקה נוקשה עלולה לפגוע בחדשנות בתחום. חברות הון סיכון הצביעו על כך שרגולציה מחמירה מדי יכולה להאט את קצב הפיתוח והחדשנות במדינה, שהפכה למרכז עולמי לטכנולוגיות מתקדמות. מנגד, תומכים בחקיקה הדגישו את הסכנות ש-AI עלולה להוות על הביטחון והחברה אם לא ייקבעו כללים ברורים ומחייבים.

ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, מטא, מיקרוסופט ו-OpenAI הביעו חששות מהחוק, בטענה שהוא מטיל סטנדרטים מעורפלים בשם הבטיחות. לדבריהם, ההגבלות בחוק עלולות להרתיע מפתחים מלשתף את המודלים שלהם באופן ציבורי, מה שעלול לפגוע בחדשנות, במיוחד עבור סטארט-אפים קטנים המסתמכים על פתיחות המודלים לצורך פיתוח.

החוק היה מחייב את המפתחים להימנע משחרור דגמי AI גדולים אם קיים “סיכון בלתי סביר” לגרימת נזק קריטי, שפה שלדבריהם פתחה פתח ל”שדה מוקשים משפטי”.

ענקית הבינה המלאכותית OpenAI | צילום: שאטרסטוק

אולם, לא מדובר בסיום הדיון הרגולטורי בנושא, כאשר ניוסום עצמו חתום כבר השנה על חוקים נוספים הקשורים לבינה מלאכותית, כמו דרישה לסימון תוכן שנוצר בידי AI וחקיקה בנושא זיופים דיגיטליים הקשורים לבחירות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן