חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקום מפלט: כמה תשלמו עבור חווית נופש בטבע באי מבודד?

באי פיננג באינדונזיה שהיה כמו ג'ונגל בתולי ללא נוכחות בני אדם הוקם אתר נופש אקולוגי המציע חוויה לא שגרתית בטבע ונבנה באמצעות חומרים כמו צדפים ועץ קוקוס. • השהות באי מתומחרת ב- 999 דולר ללילה עבור שמונה אנשים •  האתגר הגדול של האי - דרכי הגישה אליו

זה רק נראה יפה, אירוע ההלבנה באינדונזיה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

תרצו להגשים חלום באי בודד? האי האינדונזי פיננג מציע אטרקציה לא שגרתית לתיירים שחולמים על התבודדות באי. האי שנמצא בבעלות שתי משפחות לכד את תשומת הלב של ארבעה מבקרים מצ’כיה שהחליטו לשלב כוחות ולהקים מתחם בנוגלו שמשמש כמעין מתחם אקולוגי קטן המשמש מפלט באי האינדונזי.

לצורך בניית אתר הנופש האקולוגי על האי, רביעיית החברים מצ’כיה ששכרו חלק מהאי, חפרו בארות ובנו גישה למים מתוקים התת-קרקעיים של האי, ובנוסף הציבו פאנלים סולאריים לייצור חשמל, כאשר לדבריהם עלויות ההקמה הוטלו עליהם. הם בנו חלל משותף על חוף הים ועוד ארבעה בונגלוס לאורחים המותאמים לאכלוס של 12 נפשות. בבונגלוס יש חדרי רחצה, לצד זה הוקם גן פירות וירקות בהתאם לצמחייה הטבעית של האי ונוספו תרנגולות כך שהאורחים יוכלו ליהנות גם מביצים טריות.

בסך הכל יש 5 בונגלוס לאורחים באי, זאת לא חופשה סטנדרטית ברמה גבוהה אלא מיועד למי שרוצה לחיות בטבע ולהגשים חלום של אי מבודד, כך לפי הקבוצה שהקימה את אתר הנופש וסיפרה על המיזם המיוחד ב-CNBC. לדברם, לפני הגיעם למקום לא היה שום דבר על האי והוא נראה כמו ג’ונגל בתולי ללא בני אדם שהפריעו לו.

אתר הנופש האקולוגי נבנה באמצעות חומרים הקיימים באי, כמו צדפים, עצי סחף ועץ קוקוס. מקומות הלינה מתוארים כפשוטים מאוד ומינימליסטיים. “אנחנו מנסים להפריע כמה שפחות, זה אי כל כך יפה ואנחנו לא רוצים להרוס את הטבע הבתולי לכן המקום שלנו תופס רק אחוז אחד או שניים ממנו. יש ביצות, יערות במבוק, עצי קוקוס, גבעות, סרטני נזיר, לטאות ונחשי גומי והג’ונגל פעיל מאוד”, אמרו המקימים.

אז כמה עולה פיסת הטבע הזאת? מאז פתיחתו לקהל לפני שנתיים, האי זכה להתעניינות גם מסופרים ועד אמני לחימה ועד גננים. השהות באי מתומחרת ב- 999 דולר ללילה עבור שמונה אנשים. עד ארבעה אורחים נוספים השהות אפשרית תמורת 125 דולר לאדם ללילה.

המחיר כולל את כל הארוחות, ניקיון, החלפה שבועית של מגבות ומצעים, שירותי תקשורת, כמו גם פעילויות כמו שנורקלינג, דיג, גלישה בעמידה וקיאקים. תמורת 500 דולר נוספים ללילה, האורחים יכולים לצאת לטיולי גלישה מודרכים למקומות כמו מפרץ השפע, או לבנגקרו ולאיים סמוכים אחרים.

ההגעה לאי היא אתגר לא פשוט, ולמעשה מדובר במסע די ארוך הכולל טיסה לסינגפור או לבירת מלזיה קואלה למפור ומשם עוד טיסה לעיר מדן שהיא בירת המחוז האינדונזי, משם האורחים זקוקים לטיסה נוספת לעיירה Singkil, במחוז אצ’ה באינדונזיה. החלק האחרון של המסע כולל שייט בסירה של שעה וחצי לאי פינאנג.

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן