חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד המשפטים האמריקני שוקל לפרק את גוגל

במהלך חסר תקדים, הממשלה עשויה להורות על מכירת חלקים משמעותיים מפעילות גוגל כדי להתמודד עם המונופול שלה בשוק החיפוש המקוון ובתחום הבינה המלאכותית • הצעד הזה עלול לשנות את פני התחרות בענף הטכנולוגיה ולהשפיע באופן נרחב על הצרכנים, המפרסמים והחברות המתחרות

גוגל | צילום: שאטרסטוק

משרד המשפטים האמריקני הודיע לשופט פדרלי כי הוא שוקל להמליץ על פירוק חלקים מעסקי גוגל כדי להקל על הנזקים שנגרמו ממונופול החברה על שוק החיפוש המקוון, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.

בהגשה לבית המשפט, אוכפי ההגבלים העסקיים הציעו אפשרות לחייב את חברת האם אלפבית, לספק גישה לנתונים הבסיסיים שלה בהם היא משתמשת כדי לבנות תוצאות חיפוש ומוצרי בינה מלאכותית.

המשרד ציין כי הוא שוקל צעדים מבניים והתנהגותיים כדי למנוע מגוגל לנצל את מוצריה, כמו דפדפן Chrome, חנות Play ומערכת ההפעלה אנדרואיד, להרחיב את שליטתה על שוק החיפוש והטכנולוגיות הקשורות בו, כולל בינה מלאכותית. המסמך מציג מסגרת של אפשרויות שניתן לשקול כאשר התיק יעבור לשלב הסעד, כאשר הצעה מפורטת יותר צפויה להתפרסם בחודש הבא.

אם תתבצע, זו תהיה הפעם הראשונה מזה שני עשורים שארצות הברית תנסה לפרק חברת טכנולוגיה גדולה, מהלך שאמור להתמודד עם קרבות משפטיים ממושכים. גוגל כבר מתחה ביקורת על הצעדים האפשריים, וכינתה אותם “רדיקליים” עם “השלכות לא מכוונות משמעותיות על צרכנים ועסקים”.

התיק הזה מהווה חלק מסדרה של תביעות אנטי-מונופוליזציה נגד גוגל, כאשר אכיפה נוספת תתמקד בעסקי הפרסום המקוון של החברה.

סופו של מונופול? בית המשפט בארה”ב קבע כי גוגל הפרה את החוק

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן