חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבנק השוויצרי מזהיר: הסלמה במזרח התיכון עשויה להוביל לעלייה במחירי הנפט ולתנודתיות בשווקים

בנק ההשקעות השוויצרי UBS צופה תנודתיות בשווקים בשל המצב הביטחוני במזרח התיכון, אך מעריך שהסיכון לסכסוך רחב היקף בין ישראל לאיראן נמוך

מחירי הנפט | צילום: שאטרסטוק

הבנק השוויצרי UBS פרסם בשבוע שעבר מזכר המנתח את ההשפעות האפשריות של ההסלמה האחרונה במזרח התיכון בעקבות התעצמות הלחימה בלבנון על השווקים הגלובליים, ובעיקר על מחירי הנפט. לפי הדו”ח, קיים פוטנציאל לעלייה משמעותית במחירי הנפט בעקבות המתח הגובר באזור, אך ההשפעה הכוללת על השווקים עד כה נותרה מוגבלת.

שיבושים בשווקים, אך סיכון לסכסוך כולל נמוך

למרות המתיחות ההולכת וגוברת, UBS מעריך כי הסיכון להתפתחות מלחמה רחבת היקף בין ישראל לאיראן ולבעלות בריתה, כגון חיזבאללה, נותר נמוך. בעוד שצה”ל פתח במבצע קרקעי נגד חיזבאללה בלבנון, ותקיפות מצד הארגון נגד ישראל נמשכות, הדו”ח מציין כי “ההסלמה האחרונה מוסיפה לסיכון שתתפתח מלחמה רב-חזיתית, אך כרגע אין סימנים למהלך שיגרום לזעזוע מיידי בשווקים.”

עלייה מוגבלת במחירי הנפט והזהב

מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט, שנחשב למדד מרכזי בסיכון לשיבוש אספקת הנפט, לא הראה תנודות משמעותיות בעקבות האירועים, ונשאר יציב בתחילת השבוע שעבר. מנגד, מחיר הזהב, שנחשב לאחד מנכסי המקלט הבטוחים ביותר בתקופות של אי ודאות גיאופוליטית, עלה ב-0.4% והגיע ל-2,644 דולר לאונקיה, מעט מתחת לשיא שנרשם בשבוע שעבר. UBS מעריך שהזהב ימשיך לטפס ויגיע עד 2,750 דולר לאונקיה עד סוף השנה.

זהב | צילום: שאטרסטוק

הנפט כגידור מפני משבר מתמשך

במזכר, UBS מדגיש כי פוזיציות בנפט יכולות לשמש כגידור עבור תיקי השקעות, במידה והסכסוך במזרח התיכון יתעצם. על פי תחזיות הבנק, במקרה של מלחמה רב-חזיתית, מחירי הנפט הגולמי מסוג ברנט עשויים לעלות מעל 100 דולר לחבית למשך מספר שבועות. עם זאת, תרחיש הבסיס של הבנק הוא שמחיר הנפט ייסחר סביב 87 דולר לחבית עד סוף השנה.

 לקראת הבחירות בארה”ב

לקראת הבחירות לנשיאות ארה”ב בנובמבר 2024, UBS מעריך כי המתיחות במזרח התיכון עשויה להוסיף לתנודתיות בשווקים, אך לא צפויה להביא לשינויים משמעותיים בתיקי השקעות. הבנק מציין כי “מבחינה היסטורית, השפעות של סכסוכים בינלאומיים על השווקים נוטות להיעלם יחסית מהר”, ומדגיש שבמקרים קודמים השווקים התאוששו תוך זמן קצר לאחר תחילתו של משבר גיאופוליטי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן