חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטא פיטרה עובדים שקנו משחת שיניים בשובר ארוחת הצהריים

החברה פיטרה עשרות עובדים עקב שימוש לא תקין בשוברים לארוחות • במקביל נערכים קיצוצים נוספים בחטיבות WhatsApp, Instagram ו-Reality Labs

ענקית הטכנולוגיה מטא | צילום: שאטרסטוק

מטא, חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ, פיטרה עובדים עקב ניצול לרעה של מערכת שוברי הארוחות שלה. לפי דיווחים, חלק מהעובדים השתמשו בשוברים שנועדו להזמנת מזון, לרכישת פריטים כמו משחת שיניים ואבקת כביסה, כך לפי דיווח ב-BBC.

במסגרת מדיניות מטא, העובדים מקבלים 25 דולר לארוחת צהריים, 20 דולר לארוחת בוקר ו-25 דולר לארוחת ערב, לשימוש באמצעות אפליקציית Grubhub – המותג האמריקאי של Just Eat. עם זאת, עובדים מסוימים השתמשו בזיכויים לרכישת מוצרים שאינם מזון, כגון מברשות שיניים וכוסות יין, או חרגו מתקציב השוברים.

מנכ”ל מטא, מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

בפוסטים אנונימיים דווח כי יותר מ-30 עובדים פוטרו בעקבות הפרות אלה. אחד המשתמשים כתב כי העובדים “הוזהרו להפסיק, ורובם אכן עשו זאת, אך למרות זאת פוטרו כעבור שלושה חודשים”.

הדיווחים מעלים שאלות בנוגע להיקף האזהרות שהעובדים קיבלו לפני פיטוריהם. בעוד שחלק מהעובדים טענו כי לא קיבלו אזהרה מספקת, אחרים דיווחו כי ניתנו הנחיות להימנע מהפרות – אך בכל זאת הוחלט על פיטוריהם.

פיטורים נוספים 

בנוסף לפיטורים הקשורים לניצול השוברים, מטא הודיעה על קיצוצים רחבים יותר בחטיבות השונות שלה, כולל WhatsApp, Instagram ו-Reality Labs – חטיבת המציאות המדומה המפתחת את משקפי Oculus, כך לפי פרסום ב-Verge.

ג’יין מנצ’ון וונג, מהנדסת תוכנה לשעבר במטא ומהנדסת אבטחה מוכרת, כתבה ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי גם היא פוטרה במסגרת הפיטורים הנרחבים. וונג ציינה: “אני עדיין מנסה לעבד את זה, אבל הודיעו לי שהתפקיד שלי במטא הושפע.”

במענה לפרסום באתר Verge, מסרה מטא כי “כמה צוותים מבצעים שינויים כדי לייעל את הקצאת המשאבים בהתאם ליעדים האסטרטגיים שלנו. שינויים אלה כוללים העברה של צוותים למיקומים שונים והצעת תפקידים חלופיים לעובדים שנפגעו מהקיצוצים”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן