חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יחלק מיליון דולר כל יום: כך אילון מאסק מקדם את העצומה לתמיכה בטראמפ

אילון מאסק הקים את העצומה לתמיכה בדונאלד טראמפ וכבר הזרים אליה 75 מיליון דולר, כעת הוא מציע לחלק מיליון דולר כל יום עד יום הבחירות לאחד החותמים על העצומה • ההרשמה לעצומה מתאפשרת רק לבוחרים רשומים, בדיקה - האם ההצעה מנוגדת לדיני הבחירות

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

האיש העשיר בעולם, המיליארדר אילון מאסק יצא אתמול בהכרזה כי יעניק מיליון דולר ליום עד מועד הבחירות בארה”ב ב-5 בנובמבר לאחדם אחד שייבחר באופן אקראי מבין כח החותמים על העצומה שהקים “” America PAC. העצומה שהקים מאסק נועדה לגייס בוחרים במדינות מתנדנדות ולשכנע אותם להצביע לדונאלד טראמפ.

המהלך הזה של מאסק מסמן סימן דרך בלתי ידוע ומוכר בפוליטיקה האמריקאית, מאסק פרסם את ההכרזה בעצרת בהריסבורג, במדינת פנסילבניה, והעניק את ההמחאה הראשונה לחבר בקהל. “אחד האתגרים שעומדים בפנינו זה לגרום לאנשים לדעת על העצומה הזו” אמר מאסק. המהלך הזה ייצר את הפרסום שמבקש מאסק לעשות לעצומה שייסד.

נשיא ארה”ב דונאלד טראמפ אוחז בתנ”ך שהחל למכור | צילום: דוברות

מאסק הזרים 75 מיליון דולר ל-America PAC בשלושת החודשים עד ספטמבר, על פי מסמכים פדרליים. לקראת ההכרזה החדשה של מיליון דולר, מומחים בדיני בחירות היו חלוקים בשאלה האם הצעת תגמולים עבור חתימה על העצומה, הפתוחה רק לבוחרים רשומים, חרגה מהחוק בכך שהיא מספקת תמריץ להירשם.

“זה פשע פדרלי לשלם לאנשים מתוך כוונה להניע אותם להצביע או להירשם, עבירה שדינה מאסר. האיסור חל לא רק הוצאות כספיות, אלא גם כל דבר בעל ערך כספי כמו משקאות חריפים, סיכויי הגרלה והטבות רווחה”, נכתב במדריך לפשעי בחירות של משרד המשפטים.

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן