בשל האטה חמורה במכירות: יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן מתכננת לסגור לפחות שלושה מפעלים בגרמניה, לפטר עשרות אלפי עובדים ולצמצם את המפעלים הנותרים במדינה, כך הודיעה החברה. על פי הדיווח ב-CNN, סגירת מפעל מקומי תהיה הראשונה בהיסטוריה מאז הוקמה פולקסווגן, לפני 87 שנים.
הצמצומים המסיביים שהחברה מתכננת כעת חושפים את האתגרים הגדולים העומדים בפני יצרנית הרכב הגדולה בגרמניה. פולקסווגן מעסיקה 295 אלף עובדים ואיגודי העובדים כבר מתכננים להדוף את התוכניות של החברה באמצעות שביתות בשבועות הקרובים כמחאה על המהלך.בהודעת ועד העובדים של פולקסווגן, המייצג עובדים ומחזיק במחצית המושבים במועצת המנהלים של החברה, נמסר כי הקיצוץ המתוכנן, הכולל קיצוץ של כל שכר העובדים ב-10%, היה עמוק מהצפוי ו"במימדים היסטוריים".
"כל מפעלי פולקסווגן בגרמניה מושפעים מכך. אף אחד מהם אינו בטוח", הוסיפה יו"ר ועד העובדים דניאלה קוולו. לדבריה, פולקסווגן מתכננת להעביר חלק מהייצור לחו"ל או למיקור חוץ לחברות אחרות. "זו התוכנית של הקבוצה התעשייתית הגדולה ביותר בגרמניה להתחיל מכירה במדינת הולדתה", ציינה.
פולקסווגן, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, הזהירה שהיא זקוקה לשידוד מערכות קיצוני כיוון שהקבוצה מתמודדת עם תחרות גוברת בסין והאטה במכירות במקומות אחרים. לדברי בכירים בחברה, יצרנית הרכב מוכרת 500 אלף מכוניות פחות באירופה בשנה בהשוואה לרמות מכירה שהיו טרום המגיפה.
תומס שייפר, מנכ"ל מכוניות נוסעים של פולקסווגן, הוסיף כי המפעלים הגרמניים של החברה אינם פרודוקטיביים מספיק וכי עלויות המפעלים היו גבוהות ב-50% מהתקציב שהחברה הקצתה, מה שהופך מפעלים בודדים ליקרים פי שניים מהמתחרים. עוד הוסיף, "אנחנו בפולקסווגן עדיין מטפלים בהרבה משימות פנימיות שכבר היו צריכים לצאת למיקור חוץ בצורה חסכונית יותר".
על פי החברה גם עלויות העבודה היו גם "גבוהות מדי" ובכוונת החברה להציע "הצעות קונקרטיות" להפחתתן כאשר היא תחדש את השיחות עם איגודי העובדים.