חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיק טוק תיאסר לשימוש בארה״ב? | הצעת החוק שמעוררת סערה

הנשיא ביידן תומך בהצעת חוק שעלולה להפוך את TikTok ללא זמין בארה"ב • בית הנבחרים מתכנן להצביע בשבוע הבא על חקיקה דו-מפלגתית שתאפשר לנשיא לחסום את הגישה לאפליקציית טיק טוק אלא אם ByteDance שבסיסה בסין, תמכור את האפליקציה

הצעת החוק תהפוך למלחמת מעצמות? | צילום: שאטרסטוק

הנשיא ג’ו ביידן אמר ביום שישי כי יחתום על הצעת חוק שיכולה לאלץ את הבעלים הסיני של TikTok ByteDance, לבטל את אפליקציית הסרטונים הקצרים הפופולרית או להעמיד אותה בפני איסור שימוש בארה”ב.

“אם הם יעבירו את זה, אני אחתום על זה”, אמר ביידן, בהתייחסו לחקיקה דו-מפלגתית שנמצאת בדרך להצבעה שצפויה להתרחש בשבוע הבא בבית הנבחרים. הצעת החוק, שנקראת ״חוק הגנה על אמריקאים מפני יישומים נשלטים על ידי יריב זר״, תצטרך לעבור גם את הסנאט לפני שתגיע לשולחנו של ביידן.

החקיקה תאפשר לנשיא, באמצעות ה-FBI וסוכנויות הביון האמריקאיות, להגדיר אפליקציות מסוימות של מדיה חברתית כאיומי ביטחון לאומי, אם ייקבע שהן בשליטת יריבים זרים. אפליקציות שייחשבו כסיכון על המעצמה ייאסרו מחנויות האפליקציות בארה”ב אלא אם הן ינתקו את הקשר עם ישויות בשליטה זרה בתוך 180 יום.

מנכ”ל טיק טוק, שו זי צ’ו | צילום: שאטרסטוק

חברי הקונגרס משתי המפלגות הבהירו כי כוונתם היא לאלץ את ByteDance לבטל את האפליקציה. שני הצדדים העלו חששות לגבי האם סין יכולה לגשת לנתוני משתמשים בארה”ב, כמו גם להשפעה של TikTok על צעירים. המחוקקים חוששים שהמפלגה הקומוניסטית הסינית (CPP) תוכל להשתמש ב-TikTok ככלי כדי לעזור להשפיע על התהליכים הדמוקרטיים של ארה”ב, על ידי הצגה וקידום של תוכן התומך באג’נדות שלה או איסוף נתונים על המשתמשים האמריקאים שלה. TikTok הכחישה שיתוף קישורים עם CPP.

צילום מסך מתוך עמוד הטיק טוק הרשמי של הנשיא ביידן

הצעת החוק הזו מגיעה בזמן מעניין. רק בחודש שעבר, פתח הנשיא הדמוקרטי חשבון טיק טוק חדש כחלק מהשקת הקמפיין שלו לבחירות לנשיאות בו הוא יתחרה אל מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בנובמבר 2024. פתיחת חשבון הטיק טוק נבעה בשל רצון להתחבר ולהגיע אל קהל מעריצים צעירים.

ביידן פתח את החשבון למרות שהאפליקציה הסינית אסורה לשימוש במכשירי הטלפון של הממשל האמריקני. בשנת 2022, כאשר הוא כבר בתפקיד הנשיא, הוא הוציא אותה מהחוק לשימוש ברוב המכשירים המקושרים לממשל. מסיבה זו לא ברור מדוע בחרו בקמפיין של ביידן לפתוח חשבון טיקטוק, מאחר והוא אינו שווה יותר מדי, ברקע ההגבלות שהממשל האמריקני בעצמו קבע.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה