חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הצרות של בואינג: עובד לשעבר שחשף בעיות ייצור נמצא מת

ג'ון ברנט, שעבד בבואינג במשך 32 שנה, נמצא מת במכוניתו לאחר שמסר עדות במסגרת תביעה נגד בואינג • מינהל התעופה הפדרלי פירסם בסוף חודש פברואר דו"ח חדש שמעביר ביקורת חריפה על תרבות הבטיחות של החברה

מטוס בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

עובד לשעבר של חברת בואינג נמצא מת במכוניתו לאחר שהעיד בתביעה נגד בואינג בארה”ב. החברה לאחרונה נמצאת לא מעט בכותרות בשל חששות לגבי תקני הייצור ותלונות רבות על בטיחות. ג’ון בארנט עבד עבור בואינג במשך 32 שנים, עד פרישתו ב-2017. בימים שלפני מותו הוא מסר עדות בתביעת חושפי שחיתויות נגד החברה, כך לפי אתר בלומברג.

בואינג מסרה כי זה עצוב לה לשמוע על מותו של בארנט. חוקר מקרי המוות במחוז צ’רלסטון אישר את מותו ל-BBC ביום שני. בארנט אמר שהוא התריע למנהלים על דאגותיו, אך לא ננקטו פעולות בנושא זה. בואינג הכחישה את טענותיו.

עם זאת, סקירה משנת 2017 על ידי הרגולטור האמריקאי, מינהל התעופה הפדרלי (FAA), אכן הסכימה עם כמה מחששותיו של בארנט. היא קבעה כי מיקומם של לפחות 53 חלקים “לא תואמים” במפעל לא ידוע, וכי הם נחשבים אבודים. בואינג קיבלה הוראה לנקוט בפעולות על מנת לתקן את התקלות.

בעניין בלוני החמצן, החברה מסרה כי בשנת 2017 היא “זיהתה כמה בקבוקי חמצן שהתקבלו מהספק שלא נפתחו כראוי”, אבל היא הכחישה שמישהו מהם הותקן על מטוסים. לאחר פרישתו, הוא פתח בהליך משפטי ארוך טווח נגד החברה. הוא האשים אותה בהכפשת אופיו ובפגיעה בקריירה שלו בגלל הבעיות שעליהן הצביע – אישומים שדחתה בואינג. בזמן מותו, ג’ון בארנט היה בצ’רלסטון לראיונות משפטיים הקשורים למקרה זה.

התרסקות מטוס בואינג בשנת 2013 | צילום: שאטרסטוק

הצרות של בואינג: מינהל התעופה הפדרלי פירסם בסוף חודש פברואר דו”ח חדש שמעביר ביקורת חריפה על תרבות הבטיחות של בואינג. הדו”ח מכיל את הממצאים וההמלצות של ועדת מומחים בעקבות חוק שעבר על ידי הקונגרס בשל שתי תאונות קטלניות של מטוסי בואינג 737 מקס לפני המגיפה.

בדו”ח מצוין כי קיים ניתוק בין ההנהלה הבכירה של בואינג וחברים אחרים בארגון בנושא הבטיחות והטיל ספק ביעילות מערכות דיווח הבטיחות של החברה. על הוועדה לא הוטל לחקור או לזהות את הגורם לכשלים או תאונות מטוסים ספציפיות, אך הוא ציין בדו”ח כי הוא מודאג מכמה בעיות איכות לאחרונה במטוסי בואינג שהפכו לפומביים. היא מאמינה שהתקריות האחרונות מצביעות על כך ש”הודעות או התנהגויות הקשורות לבטיחות אינן מיושמות בכל מטוסי הבואינג”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה