חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מניית אפל בהידרדרות, האם היא יכולה לשוב למסלול ואפילו להפתיע?

מניית אפל צנחה ב-10% מתחילת השנה, ומחקה שווי שוק מצטבר של יותר מ-300 מיליארד דולר • הסיבות לדאגה, לאיפה ברחו המשקיעים - והדרכים לחלץ את ענקית הטכנולוגיה מהסחרחורת שאליה נקלעה • וגם - התחזית האופטימית שמקפיצה את אפל בעשרות אחוזים

מניית אפל | צילום: שאטרסטוק

300 מיליארד דולר, זהו הסכום שנמחק משווי השוק של אפל (AAPL) בחודשיים וחצי שחלפו מתחילת השנה. המניה שצנחה ב-10% עד כה, מותירה את המשקיעים מלאי תהיות מה נדרש כדי לחלץ את ענקית הטכנולוגיה מהסחרחורת שאליה נקלעה.

עמית דריאני, אנליסט בחברת Evercore ISI, התייחס להחמרת מצבה של המנייה – ולדרכים באמצעותן היא יכולה לשוב למסלול. “למניית אפל הייתה פתיחת שנה קשה” אמר דריאני ומנה כמה גורמים שעשויים לעזור לה, בהם: חשיפת הבינה המלאכותית היוצרת של אפל והכרזה על דיבידנדים גבוהים יותר.

עיקר הדאגה של המשקיעים היא היעדר הבינה המלאכותית במוצריה, המכירות החלשות של האייפונים בסין (מכירות האייפון ירדו בכ-24% בששת השבועות הראשונים של 2024), והקשיים הרגולטוריים סביב מדיניות ה-App Store שלה (בקצרה – החברה סירבה לאפשר במשך שנים הורדת אפליקציות חיצוניות לאייפון – וחייבה את המפתחים בחנות היישומונים שלה לשלם עמלה בסך 30%. היא נקנסה על כך ב-1.84 מיליארד אירו ובסופו של דבר החליטה לאפשר הורדות מחוץ לחנות הרשמית שלה).

חנות האפליקציות של Apple | צילום: שאטרסטוק

הטרנד החם ביותר בעולם הטכנולוגיה הוא כמובן הבינה המלאכותית והמרוויחה העיקרית היא אנבידיה, שמשקיעים רבים הצטרפו אליה בעקבות השימוש של החברה במעבדיה בתחום הבינה המלאכותית. מי שלא מנצלת בינתיים את המומנט היא אפל, שמאבדת משקיעים לטובת מניות בדיוק מהסוג הזה.

בינתיים, מנכ”ל החברה טים קוק מנסה לסגור את הפער ובכנס בעלי המניות השנתי של אפל הבטיח כי החברה “תפרוץ דרך חדשה” בתחום הבינה המלאכותית היוצרת (בינה המסוגלת לייצר תוכן חדש כגון טקסט, תמונות או מדיה אחרת). “אנו ממשיכים להשקיע כמות עצומה של זמן ומאמץ” אמר קוק והוסיף כי הוא “חושב שיש הזדמנות ענקית לאפל עם ה-AI הגנרטיבי”.

מנכ”ל חברת אפל, טים קוק | צילום: שאטרסטוק

האם אפל תשכיל לצמצם את הפער – ואולי אפילו לזנק? נדמה שעיני המשקיעים כולם נשואות לעבר כנס המפתחים שייערך בקיץ הקרוב, שם נדע האם אפל תצליח להביא בשורת AI משמעותית לשוק – וכך לבלום את ההידרדרות המגמתית בשווי השוק שלה.

שני אנליסטים בוול סטריט אמרו כי אפל צפויה להפתיע בענק בכנס הקרוב, ולהביא “מוצר שובר קופות” חדש, הגדול ביותר שלה מאז האייפון. אטיף מאליק, אנליסט נוסף בוול סטריט, מציע לקנות את המניה ומציב יעד של 220 דולר – אפסייד של 27% על מחיר המניה הנוכחי שעומד על כ-173 דולר.

באשר למצבה של אפל בסין, חשוב לציין כי היחלשות המכירות לא מהווה אינדיקציה לכך שאפל מאבדת את היתרון שלה בשוק, שכן בעוד הביקוש בסין צונח – באירופה ובאסיה הוא דווקא זינק לשיאים חדשים, כאשר ברבעון האחרון של 2023 המכירות באירופה צמחו ב-1% ועקפו את סמסונג בדרך למקום הראשון ביבשת.

מטה אפל, גרמניה | צילום: שאטרסטוק

אז האם כדאי להשקיע כעת במניה של אפל? 16 אנליסטים בוול סטריט סבורים כי מדובר בהשקעה טובה, לצד תשעה שממליצים להחזיק את המניה ואחד בלבד שממליץ למכור. יעד המחיר הממוצע של המניה עומד על 204 דולר, כאשר לפי התחזית האופטימית ביותר היא עשויה לזנק אפילו עד מחיר של 250 דולר. על רקע ההבטחות הבומבסטיות של המנכ”ל טים קוק לפריצת דרך חדשה, אפשר להבין את ההמלצות להשקיע במניה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן