חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כחודש לאחר שחזרה: ענקית הלואו-קוסט מבטלת את טיסותיה לישראל וממנה

לטענת החברה, חילוקי דעות כספיים בינה לבין רשות שדות התעופה הובילו אותה להחלטה הדרמטית • בכך פוגעת ריינאייר באלפי ישראלים שכבר הזמינו כרטיסים או שתכננו לטוס לחופשה בחו"ל בחודשי הקיץ • מחברת התעופה נמסר: "מחויבים לתל אביב ומצפים לחדש את פעילותנו"

מטוס של חברת התעופה ריינאייר, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ענקית הלואו-קוסט האירית “ריינאייר” מבטלת את כל טיסותיה לישראל וממנה עד לסוף חודש אוקטובר. רק בחודש שעבר הודיעה החברה על חזרה לישראל ואף החלה למכור כרטיסים, אך מאז הפסיקה שוב את הטיסות – עד שביטלה לגמרי את החזרה.

הסיבה המרכזית לביטול הטיסות היא ויכוח כספי בין החברה לרשות שדות התעופה על אגרת הנוסעים. לפני המלחמה, מרבית הטיסות של החברה היו ממריאות מטרמינל 1, שבו עלות האגרה נמוכה ב-11 דולר לנוסע לעומת טרמינל 3. היות שמאז מתקפת השבעה באוקטובר ועד עכשיו טרמינל 1 לא פעיל, נוסעי החברה נאלצים לשלם יותר כסף עבור הטיסה. החברה והרשות לא הגיעו להסכמות – ועל כן ריינאייר ביטלה את הטיסות עד אחרי אוקטובר.

ההחלטה של ריינאייר מגיעה דווקא לאחר שישה חודשי לחימה ולקראת חג הפסח וחודשי הקיץ, שבהם צפויים ישראלים רבים להזמין טיסות. בשל היצע הטיסות הנמוך גם ככה, מי שסופגים את המכה הקשה ביותר הם שוב הלקוחות, שיאלצו לשלם סכומים גבוהים יותר – בדומה למצב שנוצר באוקטובר האחרון, לאחר שמרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו את פעילותן בארץ.

נמל תעופה בן גוריון, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

החברה, שמוציאה בשגרה אלפי טיסות ל-26 יעדים ברחבי אירופה, מסרה כי “ריינאייר נשארה מחויבת לתל אביב ומצפה לחדש את פעילותה כשטרמינל הלואו-קוסט 1 ייפתח מחדש”. מנגד, ברשות שדות התעופה טענו לראש קטן מצידה של החברה, שכן כאשר הכריזה על חזרתה לארץ ידעה כי טרמינל 1 טרם שב לפעילות.

“בהיקף הנוסעים הנוכחי אין הצדקה כלכלית להפעלת שני טרמינלים, טרמינל 1 יחזור לפעילות בהתאם לגידול בהיקף הנוסעים. טיסות היוצאות מטרמינל 3 מחויבות במיסי נמל בהתאם” נמסר מטעם רשות שדות התעופה.

בחודש ינואר האחרון עברו בשדה התעופה כ-600 אלף נוסעים (נכנסים ויוצאים), ירידה של כמעט 60% במספר הנוסעים בחודש ינואר בשנה המקבילה אשתקד, שעמד על 1.43 מיליון. באותו החודש, עברו כ-200 אלף נוסעים בטרמינל 1, לעומת ינואר 2024 – שבו כאמור לא עברו נוסעים כלל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן