חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק הכריז כי המתחרה שלו ל-OpenAI תהיה בקוד פתוח

אילון מאסק הכריז ברשת החברתית X כי הצ'אט בוט הבינה המלאכותית, גרוק של xAI תהיה מבוססת על קוד פתוח במטרה להתחרות בגוגל וב-OpenAI • הודעה זו היא מהפכה בעולם ה-AI שגררה גם ביקורות שליליות רבות מצד משתמשים

גרוק (Grok) של מאסק עולה לאוויר כקוד פתוח, מהפכה בעולם ה-AI | צילום: שאטרסטוק

סטארט-אפ הבינה המלאכותית xAI של אילון מאסק יפתח את הקוד של הצ’אטבוט שלו “Grok”. המהלך הופך את קוד המקור של גרוק לזמין באופן חופשי – ובכך ניתן להפצה מחדש ולשינוי, כך דיווח הוול סטריט ג’ורנל. לאחר פרסום ההכרזה ב-X בשעות המוקדמות של יום שני, משתמשים אחרים הגיבו ואמרו ש-OpenAI צריכים לעשות את אותו הדבר, ומאסק השיב לו: “OpenAI הוא שקר”.

אילון מאסק, שבעבר ביקר חברות שלא משחררות את מודלי ה-AI שלהן כקוד פתוח, ממשיך להוביל את הדרך בשקיפות ובחדשנות. הוא טוען כי שחרור קודים כאלה מעודד פיתוח ומחקר ומאפשר לקהילה לתרום לשיפור הטכנולוגיה. אולם, המהלך גם חטף ביקורות רבות, אחד המשתמשים כתב “על ידי שמירת הקוד בסגור, הם שואפים למנוע שימוש זדוני והשלכות לא מכוונות אחרות שעלולות להיווצר אם הוא ייפול לידיים הלא נכונות.”

סם אלטמן, מנכ”ל OpenAI

אחת הסיבות האפשריות למהלך יכולה להיות התביעה שמאסק הגיש נגד אלטמן. כזכור, בשבוע שעבר מאסק תבע את OpenAI לאחר שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט והמנכ”ל שלה, סם אלטמן. מאסק טען כי החברה “חתרה באופן קיצוני מהמשימה המקורית שלה” כשהצטרפה למיקרוסופט, במקור החברה פעלה ללא מטרות רווח. בתביעה שהוא שלח לבית המשפט המחוזי של קליפורניה נטען כי הרכישה של OpenAI על ידי מיקרוסופט נוגדת את אמנת הייסוד שלה, דבר שמצביע על הפרת חוזה החברה.

החקירה הפנימית קבעה: סם אלטמן חוזר לדירקטוריון OpenAI

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן