חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קל בכאל? מייקרת עמלות חו”ל ומוזילה עמלת משיכה במזומן

כאל הודיעה כי החל ממאי תייקר את עמלת העסקאות במטבע חוץ מ-2.8% ל-3% ובמקביל תוריד את עמלת משיכת מזומן מ-3.5% ל-3% • הורדת העמלות תשפיע לטובה על יעדים במזרח, שבהם נהוג יותר למשוך מזומן מכספומטים • מנגד, במדינות שבהן נהוג "לגהץ" באשראי - הלקוחות ייאלצו לשלם עמלה גבוהה יותר

חברת האשראי כאל | צילום: שאטרסטוק

לקוחות כרטיס האשראי כאל ישלמו יותר על העסקאות שיבצעו בחו”ל, לאחר שהחברה הודיעה על התייקרות של כ-7% בעמלת העסקאות במטבע חוץ החל ממאי. במקביל, החברה תוריד את עמלת משיכת המזומן בחו”ל ב-14%, מהלך רלוונטי בעיקר ליעדים במזרח הרחוק, אך גם ליעדים נוספים.

כאל תעלה את עמלת העסקאות במטבע חוץ מ-2.8% ל-3%, סכום זהה לעמלה שגובה מקס, ובכך תאבד את היתרון המחירי מולה. הדבר יותיר את ישראכרט כחברת האשראי היחידה שעדיין מציעה עמלת מט”ח מקסימלית נמוכה יותר של 2.7%. כאמור, ההחלטה תתורגם לעלויות גבוהות יותר עבור כל מי שמבצע רכישות מחו”ל או באינטרנט, תחום בו ישראלים פעילים באופן יומיומי.

הוזלה בעמלת משיכת מזומן מחו”ל

כאל הציעה ללקוחותיה ירידה של כחצי אחוז בעמלת משיכת המזומן מחו”ל, שתעמוד עתה על 3% בלבד. הצעד צפוי להועיל בעיקר ללקוחות המטיילים באזור המזרח, שם רוב המשיכות מתבצעות מכספומטים. מנגד, במדינות שבהם נהוג לגהץ את כרטיסי האשראי, הלקוחות יאלצו כאמור לשלם עמלה גבוהה יותר.

כסף אמריקני, עמלת מט”ח | צילום: שאטרסטוק

בנוסף, התחרות בתחום כרטיסי האשראי צפויה להתגבר בשנים הקרובות, לנוכח כניסתו הצפויה של “החוק להסדרת שירותי תשלום” ביוני הקרוב. החוק צפוי לפתוח את השוק למגוון רחב יותר של גופים פיננסים – חברות פינטק חדשניות וארגונים בינלאומיים – אשר יוכלו להציע שירותי המרת מט”ח זולים יותר. צפוי שהתחרות הגוברת תכריח את החברות המסורתיות להתאים את מחירוני העמלות שלהן, ולהיענות לדרישות הלקוחות לעמלות נמוכות יותר עבור עסקאות בחו”ל.

פתרונות חדשים אלו מאפשרים לבצע רכישות מחו”ל בעלות נמוכה הרבה יותר: אחת הדרכים לשלם עמלות נמוכות יותר עבור עסקאות בחו”ל או באינטרנט היא לעבור לכרטיסי אשראי המציעים שיעור עמלת המרת מט”ח נמוך יותר.

כרטיסים כגון Aliby והייטקזון מציעים רק 1% עמלת המרה, לעומת 2.8% שגובה חברת כאל. פתרון נוסף הוא לפתוח חשבון בנק עם מטבע חוץ, כגון דולרים או אירו, ולקשור אליו כרטיס אשראי. בדרך זו תשלם העוסקת רק את עמלת ההמרה של הבנק, שהיא בדרך כלל נמוכה יותר מזו של כרטיסי האשראי. באמצעות בחינת האפשרויות השונות ניתן לחסוך סכומים נאים בעסקאות מחו”ל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן