חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האזהרה של האיחוד האירופי לענקיות הטכנולוגיה אפל ומטא

ענקיות הטכנולוגיה אפל ומטא הוזהרו על ידי ראשת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי מפני העמלות שהן מתכוונות לגבות מחלק ממשתמשיהן • בנוסף, החברות הוזהרו מפני הרתעת משתמשים לעבור למתחרים על ידי זלזול בהם: "התנהגות שעלולה להוביל לחקירה"

ענקיות הטכנולוגיה אפל ומטא | צילום: שאטרסטוק

ראשת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, מרגרת וסטגר, מזהירה את ענקיות הטכנולוגיה אפל ומטא, בעקבות העמלות החדשות שהן מתכוונות לגבות על השירותים שלהם.

חברת אפל מתכננת לגבות עמלה ממפתחי אפליקציות, גם אם הם לא ישתמשו באף אחד מהשירותים שלה (כגון App Store). כזכור, רק לאחרונה הכריזה אפל שתאפשר הורדת אפליקציות APK, ולא רק דרך החנות הרשמית שלה כפי שחייבה עד כה. במקרה של מטא, החברה מתכננת להציע גלישה ללא פרסומות באפליקציות אינסטגרם ופייסבוק באירופה, תמורת דמי מנוי של לפחות 5.90 יורו בחודש.

הודעה לעיתונות של האיחוד האירופי, על רקע לוגו של חברת אפל | צילום: שאטרסטוק

“יש לא מעט דרכים לייצר רווחים מהשירותים שמספקות החברות הללו, יש את הפרסום הממוקד שמתבסס על שימוש בנתונים, ודרך נוספת היא הפרסום הקונטקסטואלי”, כלומר – מערכות שיודעות לפרש מילים, סרטונים, שמע ומטא דאטה כדי לייצר תמונת מצב מדויקת ככל הניתן של תוכן בדפי אינטרנט, וכך מאפשרות למפרסמים להציג פרסומות עם קשר מובהק לתוכן.

בנוסף, ראשת ההגבלים העסקיים הזהירה חברות מפני הרתעת משתמשים לעבור למתחרים, על ידי זלזול בהם. “התנהגות כזאת עלולה להוביל לחקירה” הדגישה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה