חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צומחת ויציבה: הפניקס גמא מדווחת על זינוק של 43% ברווח הנקי

אריאל גנוט, מנכ"ל החברה, מסיים את תפקידו אחרי 25 שנה ואחרי שהוביל את החברה למכירה מלאה להפניקס: "מסיים בשנת שיא נוספת לחברה בהכנסות וברווח הנקי" • החברה מדווחת על גידול של 43% ברווח הנקי ל-89.2 מיליון שקלים ב-2023

מנכ"ל גמא היוצא, אריאל גנוט | צילום: ירון ולצר

הפניקס גמא, המשמשת כזרוע האשראי של קבוצת הפניקס, שגם מחזיקה בה בבעלות מלאה, שומרת על המשך צמיחה ברווחיות ויציבות בגודל תיק האשראי. החברה מדווחת על גידול של 43% ברווח הנקי ל-89.2 מיליון שקלים ב-2023, בנטרול הוצאות חד פעמיות (רווח נקי מדווח של 79.2 מיליון שקל).

החברה שמרה על היקף תיק אשראי של כ-2 מיליארד שקלים, תוך גידול משמעותי של 208 מיליון שקלים בפעילויות המימון והערבויות למעט מגזר ניכיון השיקים. זאת הודות להמשך פיתוח מנועי הצמיחה של החברה בתחום פעילות ההלוואות לעסקים ובפעילות הערבויות, לצד המשך ירידה יזומה במגזר ניכיון השיקים בסך 377 מיליון שקלים, בהתאם לאסטרטגיית החברה. החברה המשיכה לפתח את פעילות מגזר כרטיסי האשראי שתרם רבות לגידול ברווח בשנת 2023.

לדברי ארז יוסף, יו”ר גמא ניהול וסליקה: “החברה שמרה על יתרות תיק אשראי משמעותיות של כ-2 מיליארד שקלים, צמיחה בפעילויות המימון ושורה תחתונה של תשואה גבוהה על ההון העצמי – 19.7%. הישגי החברה, נוכח תנאי השוק המאתגרים, מעידים יותר מכל על חוסנה ואיתנותה הפיננסית ועל יכולתה לתרגם את היתרונות המבניים והתחרותיים שלה גם להמשך”.

אריאל גנוט, מנכ”ל גמא ניהול וסליקה, מסר עם סיום כהונתו בת חצי היובל בחברה, כי הוא “שמח לסיים את תפקידי בשנת שיא נוספת לחברה בהכנסות וברווח הנקי”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן