חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאבדת גובה: חברת בואינג שורפת יותר מזומנים מהצפוי

סמנכ"ל הכספים צופה תזרים מזומנים של עד 4.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון • האטה בייצור בעקבות הגבלה רגולטורית אמריקאית גורמת להסתבכות עם חברות תעופה

מטוס בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

משבר הבטיחות של בואינג במטוסי המקס שלה גורם לה לשרוף יותר מזומנים מהצפוי, אמר ראש הכספים של החברה היום (רביעי). כלומר, יצרנית המטוסים האמריקאית תצטרך יותר זמן כדי להגיע ליעד פיננסי מרכזי בשנים הקרובות, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

התקלות במטוסי 777 ו-787 מצטרפות למסכת תקלות בטיחות ותקלות יצור שהתגלו לאחרונה במטוסי MAX 737. בבדיקה שביצעו רשויות התעופה בארה״ב במפעלי בואינג התגלו ליקויים ב-33 מתוך 89 בדיקות יצור ואיכות במפעלי חברת בואינג בסיאטל. החברה מנסה להשיג שליטה על בעיות בטיחות רבות איתן היא מתמודדת והמפורסמת שבניהן, התפוצצות פאנל באמצע טיסה ב-5 בינואר במטוס 737 מקס 9 שהציבה אותה תחת העין הפקוחה של הרגולטור האמריקאי – וחברות תעופה מתוסכלות שנאבקות עם עיכובים באספקה. הרגולטור בארה”ב הגביל את ייצור ה-737 של בואינג ל-38 בחודש.

סמנכ”ל הכספים בריאן ווסט אמר בכנס של בנק אוף אמריקה שתזרים המזומנים יגיע ל-4 מיליארד דולר עד 4.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון, אמר סמנכ”ל הכספים של בואינג בריאן ווסט בוועידת בנק אוף אמריקה בלונדון ביום רביעי. במשך השנה כולה, תזרים המזומנים החופשי יהיה במיליארדי דולרים חד ספרתיים נמוכים, אמר ווסט על אף שהציפיות היו ל-5 מיליארד דולר.

ווסט אמר כי ההפרשים בעסקי המטוסים המסחריים יהיו שליליים בהיקף של כ-20% ברבעון הראשון, מכיוון שהחברה משלמת פיצוי על כשל כמעט קטסטרופלי של מטוס הבואינג 737 מקס 9. בעוד שהרווחים ישתפרו במהלך השנה, הם יישארו שליליים עבור 2024, אמר סמנכ”ל הכספים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה