חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגיעה זמנה של אפל: ארה”ב מתכננת לתבוע את ענקית הטכנולוגיה

משרד המשפטים של ארה"ב צפוי להגיש נגד אפל תביעה בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים • מעצמת הטכנולוגיה עומדת בפני תביעה משפטית ולחץ רגולטורי גם מצד האיחוד האירופי

המאבק במעצמות הטכנולוגיה הגיע לאפל | צילום: שאטרסטוק

משרד המשפטים האמריקני (DOJ) מתכונן לתבוע את אפל בגין הפרה לכאורה של חוקי ההגבלים העסקיים על ידי חסימת מתחרים מגישה לתכונות החומרה והתוכנה של האייפון שלה, כך דווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

זו אינה התביעה היחידה שהגיש משרד המשפטים והתביעה נגד אפל מצטרפת למאבק רגולטורי נגד ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו גוגל, מטא ואמזון. על פי בלומברג, התביעה נגד אפל אמורה להיות מוגשת לבית משפט פדרלי. אמנם לא אפל ולא משרד המשפטים הגיבו רשמית על התביעה המשפטית המתקרבת, אבל בשל הדיווחים כבר קיימת השפעה על מניותיה של אפל. מניית אפל חוותה ירידה של עד 1.4%, וירדה ל-176.10 דולר בסוף יום המסחר אתמול (רביעי) בעקבות החדשות על התביעה הקרבה.

התביעה הצפויה הזו תציין את הפעם השלישית ב-14 השנים האחרונות שבה אפל עומדת בפני תביעה משפטית ממשרד המשפטים בגין הפרות לכאורה של הגבלים עסקיים. אפל מתמודדת עם לחץ רגולטורי מוגבר גם ביבשת אירופה על רקע שיטות אנטי-תחרותיות לכאורה.

תביעה זו של משרד המשפטים מצטרפת לתביעה ייצוגית שהוכרעה בפשרה ראשונית ובה הוחלט כי אפל תשלם 490 מיליון דולר בשל הטענה כי מנכ”ל החברה, טים קוק הטעה משקיעים בנוגע לירידה חדה במכירות האייפון בסין.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה