חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צעד מפתיע: טורקיה העלתה את הריבית ל-50%

הבנק המרכזי של טורקיה הודיע היום כי הוא העלה את הריבית ל-50%, עלייה מ-45% • האינפלציה במדינה עמדה על 67% בחודש פברואר • הבנק המרכזי צופה ירידה באינפלציה במחצית השנייה של 2024

נשיא טורקיה ארדואן | צילום: שאטרסטוק

הבנק המרכזי של טורקיה אמר היום (חמישי) כי הוא העלה את הריבית ל-50%, עלייה מ-45%, עקב אינפלציה גבוהה מהצפוי בחודש שעבר. העלייה מגיעה לאחר הפסקה בחודש שעבר, שגרמה למומחים להאמין שהקפאה נוספת תבוא בעקבותיה. עם זאת, אינפלציה כרונית במדינה עדיין נמשכת ועמדה על 67% בחודש פברואר, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

הבנק אמר כי ההחלטה להתחיל להעלות את הריבית שוב – לאחר הפסקה קצרה בחודש שעבר, שהובילה אנליסטים בשוק להאמין שהחזקה נוספת עומדת על הפרק – באה בתגובה ל”הרעה בתחזית האינפלציה”.

האינפלציה משתוללת בטורקיה | צילום: שאטרסטוק

ואכן, האינפלציה עדיין משתוללת בטורקיה: מחירי הליבה לצרכן עלו בפברואר בשיעור של 73% לעומת החודש המקביל ב-2023, בעוד שהאינפלציה השנתית נרשמה לאחרונה בכמעט 70% בפברואר, הגבוהה ביותר מזה 15 חודשים.

“העמדה המוניטרית ההדוקה תישמר עד שתתקיים ירידה משמעותית ומתמשכת במגמה הבסיסית של האינפלציה החודשית, וציפיות האינפלציה יתכנסו לטווח התחזית החזוי”, אמר הבנק המרכזי והוסיף כי הוא צופה ירידה באינפלציה במחצית השנייה של 2024, כך דווח באירופה ניוז עסקים.

ההחלטה מסמנת את העלאת הריבית הראשונה בהנחייתו של נגיד הבנק המרכזי החדש, פתח קארהאן. נשיא טורקיה ארדואן מינה את קארהאן לנגיד הבנק המרכזי החדש בפברואר, במקום חאפיז גיי ארקן, שהתפטרה על רקע האשמות על נפוטיזם שדווחו בתקשורת המקומית. ארקן, הנגידה הראשונה של טורקיה ובכירת בנק לשעבר בארה”ב, הכחישה בתוקף את ההאשמות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה