חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טראמפ מגיע לוול סטריט: הרשת החברתית ‘Truth Social’ בדרך להנפקה

הופעת הבכורה בוול סטריט של רשת Truth Social שבעליה הוא דונלד טראמפ עשויה להעניק לו מניות בשווי 3 מיליארד דולר • חלק מהמשקיעים בחרו להיפטר מהמניות שלהם לאחר המיזוג • העסקה הזאת יכולה לעזור לנשיא לשעבר עם החובות המשפטיים שלו

דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

בעלי המניות אישרו את המיזוג בין שתי החברות: חברת ספאק שמתמזגת עם טראמפ מדיה אנד טכנולוג’י גרופ (TMTG) – החברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית טרות’ סושיאל (Truth Social) של נשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ.

התחזית לטווח ארוך יותר עבור העסקה מוטלת בספק רב. החברה של טראמפ אמרה שהיא מצפה להמשיך להפסיד כסף לזמן מה, ולפי מומחי שוק נאמר כי היא שווה הרבה פחות ממה ששוק המניות מציע.

חזרת של טראמפ לוול סטריט מסתכמת בהצבעה שתוכננה ביום שישי על ידי בעלי מניות של חברה בשם Digital World Acquisition Corp. התאגיד מקווה להתמזג עם Trump Media & Technology Group, החברה שמאחורי Truth Social, הרשת החברתית של הנשיא לשעבר. אם בעלי המניות יאשרו את העסקה, TMTG תוכל לראות בקרוב את המניות שלה בנאסד”ק במקומה של Digital World.

הרשת החברתית של דונלד טראמפ Truth Social | צילום: שאטרסטוק

בעלי המניות של Digital World אמורים להצביע אם לאשר מיזוג עם TMTG, שם טראמפ הוא היו”ר. Digital World היא מה שנקרא חברת רכישה למטרות מיוחדות, או SPAC, או “חברת צ’ק ריק”. עסקאות כאלה נותנות לחברות היעד דרך פוטנציאלית מהירה וקלה יותר להביא את המניות שלהן לבורסה של ניו יורק או לנאסד”ק. ההסדר מאפשר להם להימנע מחלק מהבירוקרטיה הקשורה בהנפקות ראשוניות מסורתיות של מניות.

נראה שההצבעה הזו תעבור בהתחשב בגובה המניה של Digital World שבחמישי הגיעה למחיר של 42.81 דולר למניה. זה כבר עלייה של כמעט 145% עד כה השנה, ומתנשא מעל העלייה של כ-10% למדד S&P 500.

כמה צפוי להרוויח דונלד טראמפ?
טראמפ יהיה הבעלים של רוב החברה החדשה, המשולבת, או כמעט 78.8 מיליון מניות, שיהוו לפחות 58%. תכפילו את זה במחיר המניה הנוכחי של Digital World של יותר מ-40 דולר, והשווי הכולל יכול לעלות על 3 מיליארד דולר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן