חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראל קנדה מציעה יותר מ-1.1 מיליארד שקלים על הקרקע של חנן מור בשדה דב

7.5 הדונמים הנחשקים נרכשו ב-2021 תמורת 1.6 מיליארדי שקלים, אך אז הכסף היה הרבה יותר זול. כעת ההצעה של י.דמרי מאותגרת והמו"מ עוד רחוק מלהסתיים • שדה דב מעורר עניין רב אצל קונים רבים

בנייה בישראל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

ישראל קנדה הציעה תמחור גבוה יותר משל י. דמרי לקרקע של חנן מור בשדה דב. דמרי הציע 1.1 מיליארד שקלים לקרקע של 7,500 מ”ר שמור רכש בתמורה ל-1.6 מיליארד שקלים, ב-2021.

הקרקע מיועדת לבניית 458 יחידות דיור ובית מלון קטן. חנן מור נטל הלוואה של 1.3 מיליארדי שקלים, מתוך סכום הרכישה. הנושים הם דיסקונט, לאומי, הפניקס ומיטב דש. מדובר בהלוואת פריים שהועמדה כשהריבית הייתה אפסית ותחילת המכירות נראתה קרובה מאוד. אלא שבפועל העלאות הריבית תפסו את החברה רגע לפני המכירה ומכאן הכל החל להשתבש.

בעבר זרמו לחברה הצעות שהגיעו לכדי הקרן של ההלוואה של חנן מור, אלא שכעת נראה שאין על השולחן הצעה כזו. אלא שכעת, למרות המלחמה והריבית הגבוהה, מתחדדת השאלה מדוע הנושים מיהרו להפיל את חנן מור. ישראל קנדה, ששטחיה גובלים בשטח של חנן מור, הצליחה למכור מאות דירות במיזם ואילו היו מניחים לחנן מור להמשיך בתכניותיו ככל הנראה גם הוא יכול היה לעשות זאת. רכיב הקרקע ביחידת דיור הוא כ-2.2 מיליוני שקלים ליחידה – סכום סביר ליחידה באזור.

כבר לפני 7 שנים נמכרו קרקעות במחיר דומה בקרבה לים בתל אביב ולמרות ההאטה במכירת דירות, נראה שלא מדובר בהאטה בשוק היוקרה, במיוחד כשמדובר בקרקעות אחרונות על שפת ימה של תל אביב. במסלול אליו הכניסו הנושים את חנן מור הם בוודאי לא יקבלו את מלוא כספם, אך ייתכן מאוד שבניהול חכם יותר של הנכסים הם יכלו ליהנות גם מהרווח היזמי, אם לא היו מתעקשים להעמיד את הקרקע למכירה.

את המהלך ההרסני נגד חנן מור החל בנק לאומי זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה. כמובן שחנן מור קנתה את המהלך הזה במו עצמה, כשלטענת לאומי לא הקפידה על יושרה. כך למשל, היא הציגה קניון בבעלותה בחריש, כבעל שווי של יותר מ-230 מיליוני שקלים, בשעה שהציעה אותו למכירה ב-180 מיליון. כעת ישראל קנדה מאתגרת את הנושים בהצעתה, אך היא עדין רחוקה מלהשביע את רצונם, או לפרוע את חובם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן