חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרף התביעות, הקנסות והירידה במכירות של אפל: האנליסטים מסרבים להתרגש

למרות הסחרחורת המשפטית והמסחרית אליה נקלעה ענקית הטכנולוגיה באירופה, סין וארה"ב, האנליסטים שומרים על תחזית אופטימית: "אפל מספקת חוויות ושירותי פרימיום שאין שני להם" • לפי בנקי ההשקעות בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס, האפסייד הצפוי במניית החברה עומד על לפחות 33% לעומת ערכה הנוכחי

מניית אפל | צילום: שאטרסטוק

אפל נקלעה בחודשים האחרונים לסחרחורת משפטית ומסחרית בארה”ב, באיחוד האירופי ובסין. בשל האתגרים עמם היא מתמודדת ועל רקע הפער של החברה בתחום ה-AI ביחס לענקיות טכנולוגיה מתחרות, מחקה החברה כ-360 מיליארד דולר משווי השוק שלה מתחילת 2024.

למרות זאת, בנקי השקעות גדולים בוול סטריט דוגמת Goldman Sachs ו-Bank of America שומרים על אופטימיות. “לקוחות בוחרים לעתים קרובות במוצרים של אפל למרות האלטרנטיבות הרבות בשוק, זאת בשל האיכות של מוצריה” כתב וואמסי מוהן, אנליסט בנק אוף אמריקה.

בנק ההשקעות משאיר את יעד המחיר של המניה בעוד 12 חודשים על 225 דולר, כלומר זינוק של 33% לעומת ערכה הנוכחי (170 דולר). בנוסף, הבנק תומך בזכותה של ענקית הטכנולוגיה להגביל את הגישה לאפליקציות מתחרות שעלולות לסכן את היתרון התחרותי שלה, תוך הטלת עמלות על המפתחים שמשתמשים בפלטפורמה שלה. הבנק תומך באפל גם בתביעה האמריקנית שמאשימה את אפל ביצירת שדה משחק לא שוויוני באופן מקשה על מוצרים של חברות מתחרות לעבוד כראוי עם מוצריה.

בנק אוף אמריקה, ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

יצוין כי הגשת התביעה נגד אפל בארה”ב לא מעידה בהכרח על שינוי צפוי במדיניות של החברה, שכן היא מתכוונת להתמודד משפטית עם ההאשמות. בשלב זה, אפל דוחה מכל וכל את הטענות נגדה – ורואה בתביעה הממשלתית תקדים מסוכן שעלול להשפיע על שוק הטכנולוגיה כולו.

כאמור, בנק אוף אמריקה אינו היחיד. לפי גולדמן זאקס, אפל שומרת על דירוג קנייה חזקה, כאשר מחיר היעד של המניה לפני הבנק עומד על 232 דולר, אפסייד פוטנציאלי של 35%. “חברת אפל מספקת שירותי פרימיום, חוזק ונאמנות שאין שני להם” כתב מייקל נג, האנליסט של הבנק.

בנק ההשקעות גולדמן סאקס | צילום: שאטרסטוק

לא מעט אנליסטים שומרים על אופטימיות בכל הנוגע למניית אפל, ולא בכדי. החברה כבר הצליחה להפתיע ולהכות את התחזיות בעבר, והפעם האנליסטים חוששים להחמיץ התפוצצות אפשרית של החברה מכיוון מאוד צפוי – הבינה המלאכותית.

“שובר קופות”: אפל תשיק את המוצר המשמעותי ביותר שלה מאז האייפון?

לפי בן רייטס וניק מונרו, שני אנליסטים בוול סטריט, אפל עשויה להשיק כבר בקיץ הקרוב “מוצר שובר קופות” חדש, כדי להקפיץ את החברה למעלה. לפי האנליסטים, המשקיעים צריכים להתמקד במוצרים עליהם תכריז ענקית הטכנולוגיה בכנס המפתחים העולמי (WWDC) שייערך בהמשך השנה.

המנכ”ל טים קוק הבטיח למשקיעים בכנס בעלי המניות השנתי של אפל, כי החברה “תפרוץ דרך חדשה” בתחום הבינה המלאכותית היוצרת (בינה המסוגלת לייצר תוכן חדש כגון טקסט, תמונות או מדיה אחרת). “אנו ממשיכים להשקיע כמות עצומה של זמן ומאמץ” אמר קוק והוסיף כי הוא “חושב שיש הזדמנות ענקית לאפל עם ה-AI הגנרטיבי”.

אפל רצינית מספיק בכוונותיה להתמקד בכל הכוח בפרויקט ה-AI היוצר שלה, עד כדי שהחליטה לסגור את פיתוח המכוניות החשמליות שלה כדי לפנות לעצמה יותר זמן ומשאבים. לפי דיווחים בבלומברג, החברה מוציאה יותר ממיליארד דולר בשנה על בינה מלאכותית. למרות זאת, היא עושה זאת באיטיות רבה יותר מאשר מתחרותיה העיקריות גוגל ומייקרוסופט, שכבר הספיקו לשרבב את ה-AI הגנרטיבי למוצרים שלהם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן