חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליקוי חמה מלא בצפון אמריקה: מי צפוי להרוויח מכך?

ב-8 באפריל יחלוף צל הירח מעל ארצות הברית, כאשר מיליונים צפויים לחזות במחזה ליקוי חמה מלא • עבור רבים, זוהי גם הזדמנות עסקית נדירה שלפי התחזיות תכניס לכלכלת ארה"ב כמיליארד דולר

ליקוי החמה בשנת 2017, ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

כשהציפייה נבנית למחזה השמימי של ליקוי החמה 2024, מיליוני אמריקאים מתכוננים לחזות בתופעה הנדירה שתטיל צל על חלק ניכר מהאומה.

הליקוי האמריקני הגדול, המתוכנן ל-8 באפריל ויהיה ליקוי החמה המלא הראשון במדינה מאז 2017, ומבטיח תצוגה מרהיבה כשהוא חוצה את צפון אמריקה מדרום מערב לצפון מזרח, ממקסיקו ועד לקנדה. מסעו של הליקוי הנדיר יתחיל לאורך חופי האוקיינוס ​​השקט של מקסיקו ובארה”ב יתרחש המחזה, החל משעות הצהריים בטקסס, מיין ובערים נוספות כמו דאלאס, סן אנטוניו, ליטל רוק, אינדיאנפוליס וקליבלנד.

חובבי תופעת ליקוי החמה ייאלצו להגיע לאזור זה של ארה”ב על מנת לחזות בתופעה בה היא צפויה להתרחש. התופעה המיוחדת צפויה למשוך עד 3.7 מיליון מבקרים ב-15 המדינות שבהן הוא יתרחש וימריץ את כלכלת ארה”ב בסכום של עד מיליארד דולר.

מעלייה עצומה בביקוש לבתי מלון, טיסות ורכבים להשכרה ועד ארוחות, מילוי מכלי דלק בתחנות דלק מקומיות, כרטיסים לאירועים ומזכרות מליקוי החמה, יש פה הזדמנות עסקית גדולה משום שהתופעה כה נדירה ועלול לעבור זמן רב עד שהיא מגיעה למדינתך, זהו אירוע שלם שמהווה ברכה כלכלית עבור הקהילות המקומיות.

בטקסס לבדה, 180,000 עד 720,000 מבקרים צפויים בנתיב הליקוי ומתורגמים בהערכה להכנסות של 285 מיליון דולר לעסקים המקומיים. בהתחשב בכך שהליקוי המלא יחצה את טקסס למשך 22 דקות בסך הכל, רווח זה עשוי להיות ההכנסה הגדולה ביותר לדקה ב-179 השנים בהיסטוריה של מדינת טקסס.

נתיב ליקוי החמה 2024 | צילום: שאטרסטוק

בשנת 2017, כ-215 מיליון מבוגרים בארה”ב צפו בליקוי החמה, באופן ישיר או דיגיטלי. הליקוי השנה עשוי להיות מרגש עוד יותר בשל הבדלים בנתיב, בעיתוי ובמחקר המדעי. נתיב הליקוי של 2024 יעבור גם מעל יותר ערים ואזורים מאוכלסים בצפיפות מאשר הנתיב בשנת 2017. זה יאפשר ליותר אנשים לראות את הליקוי המלא. על פי הערכות, 31.6 מיליון בני אדם השנה חיים במסלול בו הליקוי צפוי להיות מלא, לעומת 12 מיליון בשנת 2017. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה