חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“מניה מטופשת”? וורן באפט במרחק נגיעה ממועדון הטריליון

ברקשייר האת'וויי מתקרבת למועדון החברות בעלות שווי שוק של טריליון דולר • חסר לה פחות מ-100 מיליון דולר על מנת לשבור את השיא של טריליון דולר, כשיש אנליסטים בשוק שצופים כי הוא עומד להישבר עוד השנה

וורן באפט, יו"ר ברקשייר האת'וויי | צילום: שאטרסטוק

המשקיע הנודע ויו”ר ברקשייר האת’ווי בע”מ וורן באפט בנה אימפריה פיננסית שהגיעה לשווי שוק של כמעט טריליון דולר, אבן דרך שמציבה אותו על סף הצטרפות למועדון עילית עולמי.

החברה של וורן באפט, ברקשייר האת’וויי, נמצאת במרחק פסיעה מלשבור שיא בשווי השוק שלה ולהצטרף למועדון הנחשק של חברות בעלות שווי שוק של טריליון דולר. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-901.9 מיליארד דולר. כך שחסר לה פחות מ-100 מיליון דולר עד לשווי שוק של טריליון דולר, כשיש אנליסטים בשוק שצופים כי השיא צפוי להישבר כבר השנה. 

למרות ההישג הזה, באפט מתייחס להשקעה שלו בברקשייר האת’ווי, חברת טקסטיל שנאבקה כשקנה אותה, כ”מנייה הכי מטופשת שקניתי אי פעם” מתוך אמונה ששווי החברה יכול היה להכפיל את עצמו אם היה מצליח לקצר את ההפסדים שלו מוקדם יותר. 

העלייה של ברקשייר האת’וויי לסף הערכת השווי של טריליון דולר בעקבות עלייה במחיר המניה שלה, הניזונה מדו”ח רווחים רבעוני חזק. מחיר המניה שלה עלה ב-17% מאז תחילת השנה, מה שממצב את ברקשייר האת’ווי להצטרף לשורות ענקיות הטכנולוגיה כמו מיקרוסופט ואפל לצד ענקיות אחרות כמו חברת הנפט הסעודית עמארקו ואמזון בתחום שווי השוק של טריליון דולר.

ברקשייר האת’וויי, תיכנס למועדון הטריליון? | צילום: שאטרסטוק

במהלך ראיון ב-2010 ברשת החדשות CNBC באפט שפך אור על מה שהוא מחשיב את החלטת ההשקעה המצערת ביותר שלו: רכישת ברקשייר האת’וויי. בתחילה, באפט נמשך לחברה, יצרנית טקסטיל בירידה, בשל הנוהג שלה לקנות בחזרה את המניות שלה באמצעות ההכנסות ממכירת המפעלים שלה. לאחר שראה הזדמנות, החל באפט לרכוש מניות, ותכנן למכור אותן בחזרה לחברה ברווח.

ישנם אנליסטים שאף צופים כי ברקשייר האת’וויי יכולה להפתיע ולהחליף את טסלה בקבוצת “שבע המופלאות”, כינוי המתייחס לענקיות הטכנולוגיה: אפל, מיקרוסופט, אלפבית, אמזון, מטא, אנבידיה וטסלה.

שווי השוק של טסלה עומד כיום על כ-570 מיליארד דולר, הנמוך ביותר מתוך השבע. אמנם החברה של באפט אינה נחשבת כחברת טכנולוגיה בבסיסה אך האחזקה העליונה בתיק ההשקעות שלה היא למעשה אפל, שמהווה כיום כ-168 מיליארד דולר – קרוב ל-30% משווי השוק הנוכחי של חברת הרכבים החשמליים, טסלה, כך לפי Yahoo Finance. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן