חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרמה בבחירות בטורקיה: ארדואן מפסיד בכל הערים הגדולות

רג'יפ טאיפ ארדואן, שריסק את הכלכלה הטורקית בשנות כהונתו כנשיא, מפסיד את הבחירות המקומיות בטורקיה, גם בעיר מולדתו שבה כיהן כראש עיר - איסטנבול • מפלגותיהם של שני המנהיגים החילונים מהאופוזיציה, אקרם אימאמוגלו ומנסור יעבס, יתפסו את ההגה גם באנקרה, איזמיר, אנטליה ובורסה

אווירת בחירות בטורקיה, מרץ 2024 | צילום: שאטרסטוק

דרמה משמעותית הלילה בטורקיה, שבה נערכו אתמול (ראשון) הבחירות המקומיות. עד כה נספרו למעלה מ-80% מהקולות, ובינתיים מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) של הנשיא ארדואן מפסידה בכל הערים הגדולות.

לפני כשנה הנשיא ארדואן הבטיח כהונה שלישית כנשיא, ושם לו למטרה להחזיר לידי מפלגתו את איסטנבול, העיר שבה גדל וכיהן בה כראש העיר. רצונות לחוד ומציאות לחוד, ומפלגת האופוזיציה בראשות אקרם אימאמוגלו קרובה לניצחון גם באיסטנבול וגם באנקרה.

מנהיג האופוזיציה אקרם אימאוגלו, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ערים נוספות שבהן מפלגות האופוזיציה מנצחות הן איזמיר, בורסה ואנטליה. “המצביעים רוצים לפתוח את הדלת לאקלים פוליטי חדש בארצנו” אמר יו”ר מפלגת CHP החילונית, אוזגור אוזל.

באיסטנבול ספירת הקולות נתנה את האות לחגיגות ענק של תומכי אימאמוגלו, שהניפו דגלי טורקיה וכרזות המציגות את אימאמוגלו לצד מייסד טורקיה, כאמל אטאטורק. המשתתפים בחגיגות רקדו לקולות תופים וקלרינטים וקראו: “מעכשיו, הדברים הולכים להיות נהדרים”.

נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

אקרם אימאמוגלו ומנסור יעבס, שני המנהיגים החילונים המשמעותיים באופוזיציה הטורקית, נחשבים למועמדים פוטנציאליים להתמודד על נשיאות טורקיה ב-2028 ואולי אפילו לרשת את ארדואן, ששולט בטורקיה כבר 21 שנים ברציפות. “אלה רק בחירות מקומיות, אבל הניצחון של האופוזיציה בערים הגדולות הוא מפגן כוח משמעותי נגד מפלגת השלטון” אמר אחד מתומכי אימאמוגלו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה