חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השמות והמספרים: אלו הנשים העשירות בעולם

יורשת לוריאל פרנסואז בטנקור מאיירס - הבטיחה את מקומה כאישה העשירה בעולם, זו השנה הרביעית ברציפות • נשים מהוות קצת יותר מ-13% מהמיליארדרים בעולם, כך לפי מדד המיליארדרים הנחשב של פורבס

האישה העשירה בעולם, פרנסואז בטנקור מאיירז | צילום: רויטרס

נשים תופסות חלק קטן אך הולך וגדל מרשימת המיליארדרים העולמית של פורבס. השנה 369 מתוך 2,781 מיליארדרים או 13.3% הם נשים, לעומת 337 בשנת 2023, אז נשים היוו 12.8% מהרשימה. ביחד הן שוות כמעט 1.8 טריליון דולר, כ-240 מיליארד דולר יותר מאשר בשנה שעברה.

האישה העשירה בעולם: בטנקור מאיירס בת ה-70 היא סגנית יו”ר החברה ויושבת במועצת המנהלים של לוריאל מאז 1997. הרוב המכריע של הונה המוערך ב-99.5 מיליארד דולר, נמצא בכמעט 35% ממניות ענקית הביוטי הצרפתית לוריאל גרופ, שבבעלותה יחד עם בעלה ושני בניה.

היא התעשרה ב-19 מיליארד דולר השנה, לאחר שמחיר מניית לוריאל עלה ב-20%, מה שהפך אותה למרוויחה הגדולה ביותר, מכל אישה ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס השנה.

המנייה זינקה ב-20% בשנה האחרונה, לוריאל | צילום: שאטרסטוק

תשע מתוך 10 הנשים העשירות ביותר ירשו את הונם. מקנזי סקוט שנמצאת במקום החמישי ברשימה, היא היחידה בעשירייה הראשונה שהרוויחה את הונה באמצעות גירושים. אשתו לשעבר של ג’ף בזוס, סקוט, ששווה 35.6 מיליארד דולר, עלתה ב-11.2 מיליארד דולר מהשנה שעברה למרות שלאחרונה בחרה לתרום רבות מהונה – 640 מיליון דולר ליותר מ-300 עמותות, מה שהביא את סך התרומות שלה ל-17.3 מיליארד דולר.

המצטרפת החדשה לרשימה, טיילור סוויפט | צילום: שאטרסטוק

המצטרפת החדשה לרשימה ואולי הבולטת מכולן היא כוכבת הפופ טיילור סוויפט, עם שווי נקי של 1.1 מיליארד דולר. שסיבוב ההופעות האחרון שלה “Eras” גלגל לכיסה כ-190 מיליון דולר לאחר מס, ועזר להפוך אותה למוזיקאית המיליארדרית הראשונה שהרוויחה את הונה רק מהופעות, הקלטות וקטלוג מוזיקה משתלם של חצי מיליארד דולר.

סיבוב ההופעות האחרון של סוויפט “Eras” גלגל לכיסה כ-190 מיליון דולר | צילום: שאטרסטוק

שלא כמו ריהאנה שהוכתרה כמיליארדרית ב-2021 והפכה למוזיקאית העשירה ביותר בעולם אז אך כל זה לא בגלל המוסיקה שלה אלא בשל קו הקוסמטיקה שלה Fenty Beauty ועסקי ההלבשה התחתונה שלה Savage X Fenty שהביא אותה לשווי נקי של 1.7 מיליארד דולר, כך לפי פורבס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן