חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מייקרוסופט מזהירה: התכנון של סין לשבש את הבחירות בארה”ב

קבוצות סייבר סיניות, שהפיצו דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות במערכת הבחירות האחרונה בטאיוואן, מתכננות לעשות זאת גם לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב השנה • מייקרוסופט מזהירה מפני הקבוצות הללו, שמעוניינות להשפיע על הבחירות גם במדינות נוספות - כדי להועיל לעמדות של הממשל בסין • כיצד הרשתות החברתיות מתכננות להתמודד?

דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות | צילום: שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה מייקרוסופט מזהירה מפעולות ממוקדות של קבוצות סייבר סיניות הנתמכות על ידי המדינה, נגד הבחירות לנשיאות בארה”ב, ולא רק. לפי מייקרוסופט, הקבוצות מתכננות ליצור ולהפיץ ברשתות החברתיות תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, כדי להועיל לעמדות של הממשל בסין.

מדינות נוספות שעלולות לסבול כתוצאה מדיסאינפורמציה סינית, הן דרום קוריאה והודו, שתצא גם היא השנה לבחירות. מדינה נוספת שסבלה מניסיונות שיבוש הבחירות הייתה טאיוואן, שלפי מייקרוסופט התמודדה עם תוכן שנוצר באמצעות AI במהלך הבחירות האחרונות בינואר האחרון.

איך זה עובד?

הפעילים בקבוצות הסייבר הסיניות מפרסמים קטעי אודיו מזויפים שנוצרו ככל הנראה על ידי AI שבהם מועמד לנשיאות לשעבר תומך ביריב מסוים. בנוסף, מפיצים “ממים” שמאשימים את אחד מהמועמדים או יותר בהאשמות שחיתות מופרכות, ויוצרים סרטונים שבהם “מגישי חדשות” משדרים דיסאינפורמציה על חייהם האישיים.

בדוח רשמי שהוציאה מייקרוסופט אתמול (שישי), נכתב כי “כשאוכלוסיות הודו, ארה”ב ודרום קוריאה יצאו לקלפיות, אנו צפויים לראות שחקני סייבר סינים ובמידה מסוימת גם שחקני סייבר צפון קוריאנים, פועלים לשיבוש הבחירות הללו”.

בחירות לנשיאות ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

לפי החברה, קבוצות סיניות כבר מנסות למפות סוגיות, מחלוקות וגושי הצבעה בארה”ב באמצעות קמפיינים מתוזמרים ברשתות החברתיות, כדי לאסוף מודיעין לקראת הבחירות לנשיאות בארה”ב.

עם זאת, מייקרוסופט מבהירה כי הניסיונות הללו השיגו עד כה הצלחה מוגבלת מאד בעיצוב דעת הקהל העולמית. כך למשל בטאיוואן, שם ניסיונותיה של סין להתנגח במועמד הפייבוריט לנשיאות ויליאם לאי, עלו בתוהו. למרות זאת, החברה מדגישה כי הפצת דיסאינפורמציה באמצעות AI היא איום הולך וגובר על שלמות הבחירות הדמוקרטיות בעולם.

הרשתות החברתיות נאבקות בדיסאינפורמציה

חברת מטא, שבבעלותה פייסבוק, אינסטגרם ות’רדס, הודיעה בחודש פברואר האחרון כי תתחיל לסמן תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. בנוסף, בשבוע האחרון לקראת הבחירות בארה”ב היא תחסום הצגה של מודעות פוליטיות חדשות.

באותו החודש, הצהירו 20 חברות ענק, בהן אמזון, גוגל, מטא, מיקרוסופט, טיקטוק, X (טוויטר) ו-OpenAI, על מאבק נגד ניצול הבינה המלאכותית לצורך ניסיונות הטעיית המצביעים לקראת הבחירות. החברות הסכימו לשתף פעולה בהתמודדות עם הפצת דיסאינפורמציה בכל האופנים – אודיו, וידאו ותמונות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן