חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר הנפילות בשל המתקפה האיראנית: שוק הביטקוין מראה סימני התאוששות

איראן הפחידה את משקיעי הקריפטו שצנח ב-8% לאחר המתקפה, הנסיגה הגדולה ביותר של המטבע מאז מרץ 2023 • ההיצע צפוי להצטמצם - אירוע חציית המטבע הדיגיטלי מתקרב והשוק במתח

ביטקוין | צילום: שאטרסטוק

לאחר המתקפה האיראנית שוק הביטקוין הגיב וירד ב-8% היום (ראשון) עכשיו הוא מראה סימני התאוששות כאשר המשקיעים בורחים לנכסים שמהווים יותר ביטחון כמו המטבע הדיגיטלי וזהב.

מטבע הקריפטו הפופולרי עלה ב-3.9% ל-64,40 דולר נכון ל-8:50 בבוקר בלונדון ביום ראשון, לאחר שקפץ ב-8.3% קודם לכן. מטבעות קטנים יותר כמו Polkadot ו-Uniswap עלו ביותר מ-10%.

כשהתקיפה האיראנית מתרחשת בזמן שרוב השווקים היו סגורים, סוחרי קריפטו מצאו את עצמם בעמדה יוצאת דופן של להיות בין הראשונים שהגיבו לאירוע גיאופוליטי גדול. “ייתכן שיותר משקיעים מהרגיל יבחרו להביע את השקפותיהם בשוק באמצעות קריפטו”, דיוויד לואנט, ראש מחקר ב-FalconX.

הסלמה צבאית משמעותית בין ישראל לאיראן תבחן את התפיסה שביטקוין ונכסי קריפטו אחרים מציעים מקלט בעתות סכסוך. כשרוסיה פלשה לאוקראינה בתחילת 2022, מטבעות קריפטוגרפיים היו בימים הראשונים של התמוטטות שוק שנמשכה עד סוף אותה שנה.

הביטקוין ירד משיא של 73,798 דולר באמצע חודש מרץ. הביקוש לקרנות ייעודיות הנסחרות בבורסה בארה”ב שהופיעו לראשונה בינואר סייעו למטבע הדיגיטלי להגיע לשיא של כל הזמנים, אך ההתלהבות התמתנה לאחרונה.

במקביל, אירוע חציית הביטקוין מתקרב: החצייה צפויה לצמצם את ההיצע החדש של המטבע בחצי וצפויה בסביבות ה-20 באפריל. היסטורית, החצייה הוכיחה כנותנת רוח גבית למחירים, אם כי יש ספקות גוברים באשר לסיכוי לחזרתו לשיא, בהתחשב בכך שמטבע הביטקוין הגיע לאחרונה לשיא היסטורי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן