חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום אחרי המתקפה האיראנית: עליות שערים בבורסה בת”א במסחר ער

יום המסחר הראשון השבוע נפתח בירידות שערים קלות, אחרי הירידות בניו-יורק, ותוך מה שנראה כמו התעלמות מוחלטת של המשקיעים מהמתקפה אתמול • המדדים המובילים נסגרו בעליות קלות ומדד הפחד התמתן לשערו מיום ראשון שעבר

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

חסרת תקדים? הבורסה התנהלה כרגיל: המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום כסדרו, כמו ביום שאחרי פרוץ המלחמה והבורסה שידרה עסקים כרגיל. אחרי הסגירה השלילית בבורסות בארה”ב והירידות במניות הארביטראז’ הירידות היו צפויות, אך הן היו קלות מהמצופה וכלל לא הגיבו למתקפה האיראנית חסרת התקדים.

לדברי הסוחרים השערים כבר שיקללו את הסיכון והתוצאה לא הצדיקה ירידות שערים מעבר לכך. נהפוך הוא. יום המסחר נפתח בירידות שערים קלות, אך לקראת הצהרים (13:00) המגמה התהפכה והובילה לעליות שערים במחזור גבוה יחסית לימי ראשון – 1.1 מיליארד שקלים, כך עולה מדיווח מחלקת המחקר של הבורסה.

ההחלטה לפתוח את הבורסה כרגיל, כפי שהוחלט גם ב-8 לאוקטובר, ולתת למשקיעים להגיב לאירועי הלילה האחרון, הוכיחה את עצמה והראתה כי למרות החששות לירידות חדות בשל התקיפה האיראנית השוק הפגין חוסן. מדדי ת”א-35 ות”א 125 עלו בכ-0.3% על אף ירידות במניות הדואליות הגדולות עקב ארביטראז’ שלילי כמו נייס (2.2%-), טבע (2.6%-) וטאואר (2.6%-). בלטו החברות הביטחוניות אלביט מערכות (4%+) ונקסט ויז’ן (5.1%+), מיטרוניקס ואנרג’יקס (4.3%+ כ”א).

שוק המניות | צילום: שאטרסטוק

מדד ת”א בנקים-5 עלה היום 0.7%, בהובלת הבינלאומי שרשם עלייה של 2.7% ומזרחי שעלה ב-2.1%. מדד ת”א-נדל”ן רשם עלייה של כ-0.6% ומדד מניב ישראל כ-0.5% בהובלת עזריאלי (2.3%+), ביג (1.9%+) ואלוני חץ (3.3%+). מדד הביומד נחלש היום ב-2.5% בעקבות המשך ההתרסקות של מניית אנלייבקס (20.8%-), קומפיוג’ן שירדה 6.2%, טבע (2.6%-) ואורמד (2.5%-).

מדד הפחד VTA-35 שבשבוע שעבר זינק בשל החשש ממתקפה איראנית, זינק בתחילת יום המסחר עד לרמה של סביב 30 נקודות, אך בהמשך היום התמתן וסגר בירידה של 7% על כ-24 נקודות, קצת מעל שערו בתום יום ראשון שעבר.
קבוצת דלק השלימה בהצלחה הנפקת איגרות חוב (סדרה לט) לא צמודות בריבית 6.38% (מח”מ 5.8 שנים, דירוג A3) שזכתה לביקושים גבוהים, וגייסה מיליארד שקל. תמורת ההנפקה תשמש בחלקה לביצוע פדיון מוקדם של אגרות חוב סדרה לו באופן מלא (כ-0.6 מיליארד שקל).

בשוק המט”ח השקל נסחר בתנודתיות, ובמסחר באופציות על שער הדולר הוא עלה בבוקר לכ-3.78 שקל ונחלש בהמשך, וכעת שערו נע סביב 3.75 שקל, בדומה לשערו היציג. שוק איגרות החוב הקונצרניות הגיב היום בירידת שערי מדדי התל-בונד המובילים בשיעור ממוצע של כ-0.2%, כשבמסלול צמוד המדד לטווח בינוני-ארוך הגיעו עד כ-0.4%. מגמה מעורבת במדדי התל-גוב, בטווח הקצר ללא שינויים מיוחדים בעוד שלטווח הארוך במסלול הצמוד נרשמו ירידות של 0.6%-0.7%.

עוד מציינים במחלקת המסחר בבורסה דיווחים מעניינים מאתר המאיה: חברת הקלינטק תיגי, העוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגים לקליטת ואגירת אנרגיית שמש, זינקה 45% בעקבות דיווח על התקשרות במזכר הבנות לא מחייב עם חברה אירופאית מתחום האנרגיה, להשקעה בחברה והקמת חברות ייעודיות למימון והפעלת פרויקטים למכירת אנרגית חום, ולאחר מכן הוציאה עדכון בקשר עם רכישת השליטה בחברה אוסטרית בתחום האנרגיה המתחדשת. בכך השלימה המניה זינוק מתחילת השנה של קרוב ל-200%.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

עוד כתבות מעניינות

דילוג לתוכן